Hoi hoi, Ik zou graag jullie mening willen hebben, mijn vertrouwen in de vk is erg laag door verschillende omstandigheden. Wellicht is er nu niks aan de hand maar het volgende: Ik had woensdagavond heel veel krampen ongesteldheidsgevoel, en harde buiken wat door trekt naar mijn rug gemiddeld 5 per uur dus om de 7a8 minuten. Dit is gelukkig afgezakt naar 3a4 per uur. Nu zitten we op de vrijdag, en vanmorgen slijmverlies van onderen welke je dus echt tussen je vingers kunt trekken (sorry klinkt niet smakelijk) en die harde buiken blijven dus aanhouden met pijn als ongesteldheidsgevoel. Advies van de vk is urine laten testen bij de huisarts en een warme kruik op mijn buik leggen. Nu heeft ze zelf nog twee weken geleden al een test gedaan voor urine en eiwitten. Geen blaasonsteking maar wel een spoortje eiwitten wat niet verontrustend zou zijn aldus de vk en ook de gyn waar ze overleg mee heeft gehad. Dus ik ga zo braaf naar de huisarts wetende dat het toch geen blaasonsteking is met mijn urine, maar ondertussen loopt het allemaal wel door en weet ik niet zo goed of het allemaal wel normaal is. Ook staat er continu een spanning op mijn buik dus hij is keihard.
ik zou toch maar weer de vk bellen en anders gewoon naar ziekenhuis naar gynacoloog.... (zou het via je ha spelen dat je niet zo veel vertrouwen hebt in je vk maar dat je je erg zorgen maakt over die harde buiken... stuurt hij je misschien door naar het ziekenhuis!) Leggen ze je waarschijnlijk aan de ctg omte kijken of dat het geen weeen zijn.... succes ermee!
Dank je wel, ben zo bang om als een aanstelster of sensatie schopper te worden bestempeld...... Ik kan zo zelf niet de gyn bellen omdat ik onder de vk sta. En ik ook twijfel of het wel ernstig genoeg is.
Idd even voor de zekerheid je urine laten controleren, een blaasontsteking kan zomaar ontstaan, ook al was er 2 weken geleden nog niets. Ik zou me echter niet laten afschepen met een warme kruik als blijkt dat je geen ontsteking hebt! Stuur aan op een CTG in het ziekenhuis. Ik had precies hetzelfde toen ik zwanger was van de tweeling, ook rond die termijn en uiteindelijk heb ik een week in het ziekenhuis gelegen met weeënremmers omdat ze het niet vertrouwden. Succes!
Ik heb in allebei m'n zwangerschappen al vroeg veel last gehad van harde buiken. Meestal als ik me te veel inspande (net effe te snel willen lopen bijvoorbeeld), maar ook als de baby veel aan het schoppen was. Bij m'n tweede zwangerschap had ik ook een keer een dag lang menstruatieachtige kramp, in combinatie met darmkramp. De dag erna verloor ik heel dik slijm. Meteen aan de bel getrokken bij de vk. Er bleek niets aan de hand te zijn, m'n meisje is gewoon tot 40+2 blijven zitten. Moet er wel bij zeggen dat ik maar één dag die echte kramp heb gehad en slijmverlies. Als dat zou aanhouden, zou ik toch wel een CTG willen voor de zekerheid dat het geen weeën zijn. Dus enerzijds wil ik je wel geruststellen, het hoeft niets te zijn. Maar anderzijds denk ik: als jij het niet vertrouwt, of als je langere tijd van dat dikke slijm verliest, zou ik toch aandringen op een ctg. Desnoods via de ha (al zal die je vast ook weer langs de vk sturen, maar dan heb je nog een mening erbij, dat overtuigt haar misschien ook weer meer). Succes!
Ik kom net bij de ha vandaan en het is geen blaasonsteking. De assistente alles uitgelegd en ik wordt tussen 13:00 en 14:00 terug gebeld. En ik hoop inderdaad dat het niks is en het tussen mijn oren zit maar het houd nu al 2 dagen aan. Daarbij hou ik me rustig en doe niet al te veel dus daar kan het ook niet echt aan liggen.
Nee ben nog steeds niet gebeld door de huisarts, ben nog aan het wachten. De harde buiken worden niet minder. En de slijm verlies ook niet.
wat spannend.. hier ook veel last van harde buiken... maar ik ben nu 37 weken. kreeg vanaf vorige week erg veel last van. toen ik nog werkte (verpleging) had ik ook veel en regelmatig harde buiken. Ik moest daarom eerder stoppen met werken. wat rot zeg dat je weinig vertrouwen meer hebt in de VK! hoop dat je snel wat hoort!!! sterkte!!!
Dank je, en hoop dat ik het helemaal mis heb.... Maar goed de assistente gaf wel aan dat de huisarts er niet tussen wil gaan zitten. Ik heb net even gebeld en hij blijkt een paar spoedklussen tussendoor te hebben... Dus moet nog even afwachten.
hoi Myrthe en weet je al wat meer? ik heb even je topic gevolgd. ik denk maar zo beter een keer te veel aan het ctg dan te weinig. hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten. sterkte!
nou idd , hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten! En denk dat CTG toch wel het verstandigst is hoor. Idd vaak willen de huisartsen er niet tussen zitten. Miss kun je toch nog eens overleggen met je VK , en dan vragen of je doorverwezen kunt worden naar de gyn?? voor CTG?
weet je wat ik nou niet snap? ok harde buiken is normaal zeggen ze...ik had ze ook vorige week een hele dag..volgende dag ook weer over.. maar ze zeggen altijd (de vk) als je veel harde buiken hebt en ze doen ook nog eens zeer..dus in jou geval met krampen...dan moet je bellen...nou en dan bel je zoals jij hebt gedaan en dan wordt je meteen afgescheept met misschien heb je wel een blaasontsteking..pff kan me echt voorstellen dat het je onzeker maakt...wanneer mag/moet je nou bellen denk ik dan? Meid gewoon je poot stijf houden hoor..als je het gewoon niet vertrouwd moeten ze je maar doorverwijzen naar het ziekenhuis voor een ctg scan.. ik zou toch nog eens je vk bellen.. Ben benieuwd wat ze zeggen straks tegen je!
Bedankt voor jullie reacties, al hoopte ik dat jullie zouden zeggen o joh herkenbaar heb ik ook... dan had het dus aan mij gelegen Maar goed de huisarts heeft net gebeld en idd hij gaf te kennen dat de vk hierover gaat. Maar dat hij vind dat ik wel gezien moet worden gezien mijn zwangerschapsduur en de frequentie van de harde buiken/weeën. Ook denkt hij dat het de slijmprop kan zijn. Nou de vk weer gebeld dit voorgelegd en ze klonk niet vrolijk nadat ik gezegd had de ha te hebben gesproken. Nu komt ze rond 16:45/17:00 even kijken hier. Hopelijk word ik niet weer afgescheept. Krijg er wel de P in zo hoor, waarschijnlijk is het niets, maar idd wat Liz ook al aangaf, denk je er goed aan te doen om te bellen en vervolgens wordt je dan zo behandeld.
Myrthe ik zou gewoon gelijk melden dat je graag wat rustiger behandeld wil worden.. en inderdaad niet laten afschepen!!! Gewoon zeggen wat jij wilt Ben benieuwd!
Jeetje Myrthe wat een verhaal. En wat een rare verloskundige! Alsof ze geen zin in haar werk heeft ofzo, het gaat toch om de gezondheid van jou en je baby! Het klinkt in mijn oren als iets waar de gyn naar moet kijken. Gewoon zeuren om een CTG hoor!! Voel je de kleine nog goed bewegen?? Kijk, natuurlijk zijn er meer meiden die hun slijmprop eerder verliezen en harde buiken hebben, maar die gaan dan ook meteen naar het zkh voor controle. Dat stukje mis jij en daar heb je wel recht op hoor! Voor hetzelfde geld is baarmoeder aan het verweken. Houd ons op de hoogte!! En succes hoor!
Daar had de huisarts het ook over dat de baarmoedermond al iets open kon staan of aan het verweken is als het de slijmprop zou zijn. ..... Maar goed ze kan elk moment komen en tja ik moet gewoon even afwachten..... Ben net zo benieuwd als jullie hoor, anders vriendlief sma en eigen ma wel, die hebben er inmiddels ook wel tabak van.
je moet eisen dat je ze doorsturen naar het zh. Ik heb het ook gehad twee keer en het nam bij mij wel weer af met de weeen maar anders had ik ook naar het zh gemoeten. Dus zet hem op. het gaat om jou en de baby. Succes