Harde buiken/weeën 30 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Myrthe, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Gelukkig komt ze even kijken...
    Man man wat kunnen mensen moeilijk doen, ik vraag me echt af waarom je dan vk word?!
    Waarom heb ik toch vaak het idee als het om dokters artsen etc etc dat je altijd op je knieeen moet smeken om hulp?
    Als het om kindjes gaat dan is dat ook altijd het geval. Altijd sturen je maar gewoon naar huis. Sorry ik kan me daar echt kwaad om maken.
    Maar meid ik hoop dat het gewoon wat harde buiken zijn en dat je beebje nog lekker even blijft zitten.
    sterkte!

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Eigenlijk is het heel simpel...
    Aanhoudende harde buiken en slijmprop verlies bij 30 wkn is genoeg reden om door te sturen naar zkh.

3. adi

adi Niet meer actief

Heeft de HA gevoeld aan de bmm, of dit zomaar gezegd? Want als dat zo is zou ik echt EISEN om NU aan een ctg gelegd worden. Die VK is niet goed wijs!

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hij heeft dit gezegd, en de vk is dus geweest.
    Heeft mijn buik gevoeld en in rust is hij wel gespannen.
    Inwendig onderzoek gedaan,de baarmoedermond zat dicht zei ze.
    Ze dacht aan indalings weeen omdat de kleine al ver onderin zat??
    En anders voorweeen
    Ik moest het in de gaten houden en als het meer werd dan moest ik haar weer bellen. Waarop ik heb gezegd: als het net zo als vandaag gaat zeker. Daarop gaf ze aan dat dat niet haar bedoeling was. :(
    Ik moet er maar op vertrouwen dan, vind het wel wazig eigenlijk.

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ziekenhuis en ctg achtte ze niet nodig...

6. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ik heb het ook even gevolgd, maar wat raar en zeker omdat je buik gespannen is dat ze je niet even doorstuurd voor een ctg.
    Mijn vlos/gyn zegt altijd laagdrempelig bellen, sterkte ermee en blijft het zo direct weer bellen.

7. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Ik zou gewoon de verlos-afdeling van het ziekenhuis bellen.
    (hier is 24 uur per dag iemand aanwezig)
    En hun dit voorleggen en of je je zorgen moet maken.
    Jammer voor je eigen vk maar haar reactie is wel heel erg raar :x

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat raar zeg.....
    ik zou toch echt naar het zh willen!
    kun je het niet via de doktersdienst voor mekaar krijgen?
    bedoel gaat om de gezondheid van jouw en je kindje!!!

wat is er zo moeilijk aan om even een doorverwijzing te doen naar de gyn?????

Hoe ben je er zelf onder?

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Dat vraag ik mij dus ook af! Waarom doet ze zo moeilijk? Heeft ze slechte contacten met het ziekenhuis?? Myrthe, bel gewoon de verloskamers. Je maakt je ongerust en zo kun je de nacht niet in hoor. Leg ze uit dat je liever je vlk niet passeert, maar dat je in dit geval geen keuze hebt.

10. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik heb het ook gehad met 27 weken en ben bevallen. Zou echt voor de zekerheid afdwingen om een ctg te krijgen.
    Heel veel succes!

11. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Oei meid wat heftig! Gezien je banner gaat alles goed met de kleine? Sorry voor het off topic gebabbel, maar ben even benieuwd!

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hoe ik er zelf onder ben tja, ga er wel vanuit dat de vk weet wat ze doet. Het ziekenhuis zelf bellen is geen optie ivm doorverwijzen naar de vk..... Mijn buiken zijn nu 3a4 per uur dus iets gezakt. Mocht het erger worden dan bel ik haar gewoon met het verzoek dat ik nu doorverwezen wil worden.

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Oei dit is wel heel confronterend hoor :$ Had je ook harde buiken of hoe is het bij jou gegaan?

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wat een koe van een VK heey!
    Als ik nu wat heb en ik bel het ziekenhuis willen ze je gelijk zien hier(Engeland), en zo hoort het ook!

Meid sta op je strepen!

15. dreatje

dreatje Lid

1 sep 2008
    98
    0
    0
    sorry maar wil je ook niet ongerust maken maar zo ging het bij mij ook steeds en kijk aan mijn onder schrift en met de 2e lag ik al met 29weken aan de remmers ik zal blijven zeuren bij de vk voor ctg als je er last van blijft houden

bij mijn 2e bevalling zei trouwens de vk dat alles dicht zat en dat niks week was en een uur later in het ziekenhuis had ik 4cm ontsluiting vertrouw je gevoel hoop voor je dat het gewoon vals alarm is en dat de kleine nog even blijft zitten

16. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Wil je niet bang maken maar heb het ook gehad en werd toen wel doorgestuurd, bleek ontsluiting te hebben. Kleine is met 32 weken geboren. Ik twijfelde net als jij, of het wel serieus genoeg was. Heb van meerdere mensen moeten horen dat ik toch echt moest gaan bellen, en blijkbaar terecht. Misschien is er niets aan de hand, maar je moet wel serieus genomen worden!!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als ze echt zo aanhouden (3 a 4 per uur vind ik behoorlijk veel hoor) zou ik gewoon nogmaals bellen. Of uiterlijk vannacht aankijken en dan morgenochtend gewoon weer bellen.

Ik snap dat echt niet. Ik heb mijn vorige zwangerschap heel vaak aan de CTG gelegen ivm voorweeen. Elke keer werdt gecontroleerd of het niet toch echte weeen waren. Ze namen het zekere voor het onzekere. Dat zou jouw vk ook moeten doen!

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik snap er ook niks van, maar vind het heel moeilijk om op eigen houtje maar te gaan bellen, vooral omdat de huisarts ook al aangaf dat het vakgebied van de vk is en hij al eerder een aanvaring met haar had gehad hierover. Net als de gyn in het begin ivm miskramen aangaf geen twee kapiteinen op een schip. Dus als ik nu op eigen houtje het ziekenhuis ga bellen om vervolgens weer afgescheept te gaan worden, en straks helemaal niet meer serieus genomen te worden. Maar goed heb me wel voorgenomen om de nacht af te wachten en als het morgen niet afzakt, weer te bellen, en dan met het verzoek om doorverwezen te worden.... Pff wat lastig op deze manier eigenlijk bah

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ze heeft een inwendige onderzoek gedaan en gaf aan dat alles potdicht zat.

20. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Mag ik hier even een vraag tussendoor stellen? Hoe voelen harde buiken precies? Ik werd vannacht om 4.00 wakker met stekende pijn in mijn buik, hele buik van boven tot schaambot, trok door tot zijkant rug. Als ik op mijn buik drukte, was het heel hard en erg pijnlijk. Weer in slaap gevallen, om 7.00 weer wakker, nu nog erger. Kon niet eens rechtop lopen en nauwelijks bewegen. Weer gaan liggen, toen toch weer even in slaap gevallen. 8.30 wakker, was iets minder. Eruit gegaan, gegeten, toen werd het weer erger. Als ik rustig zit, gaat het redelijk.
    Dit is mijn eerste kindje, dus ik heb geen idee hoe het allemaal moet voelen en wat normaal is en wat niet..

Iemand een idee?

Deel Deze Pagina