Hallo, Er zullen mensen zijn die denken "wat zeur je nu"!, Maar ik kan niet genieten van mijn zwangerschap en dat vindt ik zo erg..... Ik heb afgelopen jaar 3 miskramen gehad en ben nu kort na de 3e mk 9w3d zwanger. Ik mag iedere week komen voor een echo en heb er al 3 gehad met een mooi kloppend hartje. Ik had gehoopt dat ik daardoor meer zou kunnen genieten, maar ik heb juist het gevoel dat ik nu nog meer te verliezen heb, ik voel me zo angstig en verdrietig door elkaar terwijl ik ook graag blij zou willen zijn....maar ik kan niet bij dit gevoel komen. Ik voel me een sombie en leef grotendeels in mijn eigen wereldje.....heb het gevoel dat ik wel weg zou willen kruipen. Ik hoor mezelf steeds zeggen...."ik vind dit helemaal niet leuk...zo zwanger zijn". Mensen zeggen "geniet...maar ik weet niet hoe, zou dit ook zo graag willen. Liefs van Barbara
Hoi barbara, Het is niet gek na dat wat jij hebt meegemaakt dat je bomvol onzekerheden zit. Wat super dat je elke week even mag spieken naar je kindje! Wat je doet is een soort van zelf bescherming, je wil niet blij zijn omdat je weet dat er geen garanties zijn en je wil gewoon geen verdriet meer! Ik zou je graag de oplossing willen geven maar die is er niet. Ik hoop dat je vanaf 12 wk meer rust krijgt en ik weet zeker dat als je je kindje gaat voelen bewegen dat dit je meer rust geeft! Nog even door zetten meis! Imke