zwangerschaps-haptonomie: iemand ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flora78, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flora78

Flora78 Lid

9 okt 2008
    23
    0
    0
    groningen
    Ik ben op zoek naar een goede cursus ter voorbereiding op de bevalling. Ik heb gelezen over zwangerschapshaptonomie en vraag mij af wat je leert en of het een goede voorbereiding geeft. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij zijn er een keer geweest en daarna niet meer. VEEEEEEEEEL te zweverig voor ons.

3. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Toen ik zwanger was van de eerste zijn mijn man en ik iets van zeven keer met z'n tweetjes geweest bij een vrouw thuis. Was een leuke manier om contact te maken met de baby. Mijn man moest er in het begin wel een beetje aan wennen.
    Tijdens de bevalling heb ik er echt helemaal niets aan gehad. Erge was dat ademhaling tijdens persen me zelfs verkeerd is aangeleerd. En tijdens ontsluitingsweeën en heftigheid van mijn bevalling had ik niets aan die zogenaamde ontspannende ademhaling. Was niet te doen.
    Kortom, voor contact met kindje heel geschikt voor voorbereiding bevalling niet. Maar dat is mijn/onze mening.

x Sophie

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben er net mee begonnen. Heb nu een sessie gehad en vanavond de tweede.
    Moet zeggen dat het me heel goed bevalt.
    Hoor trouwens van ongeveer iedere cursus dat het op het moment supreme niet van toepassing komt.

succes met kiezen.

Deel Deze Pagina