gek vraagje over buik....

Discussion in 'Zwangerschap' started by frummeltje31, Dec 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Hey hey,

Ik ben inmiddels lekker op weg in mijn zwangerschap en voel me prima. Over een paar weken weten we wat het wordt! Eindelijk!

Maar ik heb een klein gek vraagje. Ik had van mezelf al een buikje en ik groei gewoon normaal. Maar het ene moment is mijn buik wat harder en steviger als normaal en dan lijkt hij ineens weer wat zachter...

Is dit normaal????

Alvast bedankt voor jullie reacties!

xxx Denise

2. hiranthi

hiranthi Actief lid

Jul 14, 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    Ja hoor, zeker normaal. Waarschijnlijk oefenweeën (harde buiken).

3. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Weet niet of dat al harde buiken kunnen zijn.. Dat is wel vroeg.. Maar ik had het in ieder geval ook. En nu nog. Er waren momenten dat ik mijn blousejes makkelijk nog dicht kon en je weinig zag. Maar ook momenten dat mijn buik echt puilde. Weet niet precies waar dat aan lag!.

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Nou harde buiken lijkt me nog erg vroeg.
    Ik had ook de ene keer een dikkere buik dan de andere keer. Bij mij lag dit aan wat ik had gegeten. Buik bijv. melk drinken werden mijn darmen wat meer gezwollen. Daarom had ik bijv. savonds een dikker buik dan sochtens.
    Ik het begin maakte ik ook savonds mijn buik foto's hahaha :)

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    thanks meiden! Vond het gewoon een beetje raar. Gisteren een mooie strakke buik en vanochtend was hij best wel slap. Maar nu in de loop van de dag is hij alweer wat steviger. Het zal inderdaad ook wel met eten en zo te maken hebben. En de laatste dagen ben ik ook aan het groeien, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben!

6. Peentje

Peentje Actief lid

Jan 29, 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Harde buiken kan wel degelijk. Ik heb vanaf 18 weken veel last gehad van (pijnlijke) harde buiken. Je buik is dan echt een stuk boller.

7. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Nou, dat is geen harde buik als in oefenweeen hoor! Ik had tegen mijn gynaecoloog gezegd dat ik geen idee had hoe een harde buik voelt maar dat mijn buik af en toe wel heel hard aanvoelt. Zij zei dat als je een echte harde buik hebt, het echt wel herkent. Dat je spieren af en toe aanspannen (dus dat je buik hard aanvoelt) is heel normaal zei ze verder, maar is geen "harde buik" als zijnde oefenwee. Ik merk dat mijn buik af en toe heel stevig aanvoelt, maar volgens mij zit er gewoon een kind met zijn rug naar de voorkant van mijn buik, want aan de zijkanten is het gewoon zacht.
    Anders nog eens ff checken bij je vlos.

Groetjes!

8. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    herken het ook hoor!
    Ik denk zelf dat het de kleine is, de ene keer ligt ze meer naar mijn rug toe en vooral 'savonds als ik ontspan komt ze lekker naar de oppervlakte. En het verschil is echt erg, vorige week kreeg ik nog de vraag of het wiegje dat ik kocht voor mezelf was (kleine lag lekker naar binnen) maar gisteren kreeg ik juist de opmerking dat ze niet kon voorstellen dat ik nog 3 maanden moest...
    Merk dan ook verschil in hardheid, ga ervanuit dat het het ruggetje is, is ook aan de ene kant erger dan de andere

Share This Page