Hi dames... ff benieuwd naar wat jullie zouden doen...: Ik ben nu 8 weken zwanger en ik heb echt al een dikke buik. Omdat ik in november een miskraam heb gehad en al best veel mensen het wisten,waaronder mijn kinderen... moest ik dus aan best veel mensen vertellen waar ik helemaal geen zin in had om over te praten.... Dus nu hebben mijn verloofde en ik afgesproken het echt pas met 12 weken te vertellen. Of iig pas na de volgende echo over 2 weken... Maar ik heb al zo'n dikke buik ...die kan ik bijna niet verbergen.En eigelijk wil ik dat ook niet want ik ben er supertrots op! Nu hebben deze week een paar afspraken met mensen die het echt wel gaan zien(denk ik).. Ik voel me niet meer op mijn gemak door het te willen verbergen.... Maar ik ben zo bang dat als het toch weer mis gaat dat veel mensen het weer weten... Mijn verloofde vind het niet erg om het aan bepaalde mensen te vertellen... Maar ik vind het zo'n zonde... Wat jullie??
Als je het echt niet meer kan verbergen dan zien mensen het toch wel. Ontkennen heeft niet zo veel zin Ik snap dat het moeilijk is. Heb zelf ook 2 miskramen gehad en toen waren ook redelijk wat mensen op de hoogte, kan het voor nu nog verbergen gelukkig.. Heb je steun gehad na je miskraam van mensen die het wisten? Bij mij viel dat erg tegen dus heb besloten het nog maar even niet te vertellen. Als je er steun aan hebt gehad is niks mis met vertellen als iemand het ziet toch?
Ja ik weet wel dat ik het niet kan ontkennen.. maar ja ik weet hoe mensen zijn.. die vragen het niet.. Die gaan er over kletsen waarschijnlijk haha.. Daar moet ik eigelijk poep aan hebben...maar goed.. Nou ..ik heb het eigelijk zelf een beetje weggestopt die miskraam. Ik melde het.. en zei er steeds maar bij..ach het was vast geen gezond kindje..beter zo dan.. Een maand of 3 geleden kreeg ik daar alsnog de klap van. Ik had het niet goed verwerkt..het nogal weggewuifd.. Beetje stoer doen denk ik.. Dat zou ik nu wel anders aanpakken! Niet te hopen dat dat nodig is natuurlijk.. Anyway..ik vind het moeilijk, want as ik het andere mensen vertel...moet ik het ook aan mijn kinderen vertellen. En mijn zoontje had het er zo moeilijk mee toen het mis ging de vorige keer. Dat wil ik hem niet nog een keer aan doen... Dat vind ik eigelijk nog het ergste van allemaal.. niet dat ik het aan al die mensen moet vertellen... maar aan mijn kindjes... Dank je!
Ik ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben. Nu nog heel pril ( 4 weken ) dus maar ik heb het vandaag mijn ouders vertelt. Vooral om het feit dat ik niets geheim (kan) houden voor mijn moeder (nou ja bijna niets) en ik het aan iemand anders kwijt wilde dan met manlief want die wordt nu al knetter van me. Mijn schoonouders zijn nu net op vakantie en die blijven 3 a 4 weken weg misschien zelfs langer maar dat is even afwachten. Maar of we het dan gelijk aan hun vertellen weet ik ook niet. Dat is een beetje aan mijn man. Aangezien die eigenlijk tot 10 of 11 weken wil wachten. ( Is eigenlijk ook verstandig weet ik ook wel).
Gefeliciteerd meid!! Ja je wilt het altijd graag aan iemand vertellen...en wie is dan beter dan je ouders? Die optie heb ik dan niet(geen contact mee). Mijn verloofde wil het het liefst van de daken schreeuwen...en ik trouwens ook .. Maar nog even wachten..idd tot 10 of 11 weken. Ik krijg over 2 weken de volgende echo en als die goed is gaan we het officieel vertellen. Maar het is gewoon fijn als je het er met iemand anders dan je man over kan kletsen! Geniet er van!!
Dank je wel sonja839, ja is idd fijn het met iemand kunnen delen en manlief is blij hoor absoluut maar die hoeft er niet de hele tijd over te hebben terwijl ik er met mijn moeder uren over kan praten. Verder vertellen wij het ook iedereen pas met 11 weken schoonouders iets eerder. Althans dat is de planning. Ik ben echt een koffiejunk en aangezien ik nu alleen s ochtends thuis een bakkie drink valt het op mijn werk wel op dat ik geen koffie hoefde. Dus ja ze zeiden voor dw gein al ben je zwanger? Ik heel droog nee hoor met een rood hoofs maar gelukkig had niemand dat echt door. Joj ook gefeliciteerd spannend straks de echo
Ik heb 't mijn moeder, broer en zijn vriendin en schoonouders verteld toen ik een aantal goede testen in handen had. Toen ik 10 weken was heb ik een tweede goede echo gehad en van de verloskundige mocht ik het toen aan iedereen vertellen. Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap
Haha ja dat had ik ook al een keer op mijn werk. Zei ook iemand voor de gein of ik zwanger was. Ik keihard lachen natuurlijk... maar voelde me wel rood worden. Ik denk dat een heleboel mensen het wel aan me zien maar het gewoon niet zeggen. We zijn vandaag naar vrienden geweest in Vinkeveen.Die hebben daar een boot liggen.. Dus dan ga je niet in je wijde kleding zitten.. Dus hadden we besloten om het hun te vertellen. En aangezien mijn kinderen uiteraard ook mee gingen hebben we die het gisteravond verteld. Ik was zo blij dat ik gewoon lekker mezelf kon zijn vandaag! Echt heerlijk! Dank je wel! Nog 2 weekjes!! echt superspannend! Als die echo goed is..ga ik het van de daken schreeuwen haha.
Hey sonja kom je zelf ook een beetje uit de buurt van vinkeveen of niet. Ja dat valt dan wel op ja op een boot. Wel lekker hoor met dit weer varen. Ik kom uit de buurt van vinkeveen en kom al een jaar of 23 op de vinkevwense plassen. En nog even geduld en dan mag je. Gelukkig gaat de tijd best snel voorbij op dit moment dus we zijn zo 2 weken verder.
Hi Girly.. Zelf woon ik in Nieuw Vennep! Hey wat grappig...was je er gisteren ook? Misschien hebben we elkaar wel gezien haha. Wij zaten op eiland 1 bij die steiger vlak naast de grote brug als je er op komt. Mooi plekkie is dat! Ja geduld is niet mijn sterkste kant..en zeker niet in deze situatie haha.. maar ik weet het... het is zo voorbij..
wat leuk dat je nu al een buik hebt met 8 weken..kan ook niet wachten tot ik een buikje krijg.. Maar is het echt al groot of valt t wel mee heb je niet toevallig een foto..ben wel benieuwd
Het Sonja839 ik woon zelf in Mijdrecht. Nee ik moest morgen werken maar mijn ouders huren al jaren en jaren een stukje eiland op de plassen dus ik zit eigenlijk nooit op eiland 1 of andere eilanden. Maar eiland 1 is zeker een mooi. Ja geduld helemaal nu. Je zou bijna zeggen wat is dat??????????? Ik vind het wel heel erg moeilijk. Heb het inmiddels wel aan 1 iemand verteld op mijn werk. Ik werk in de kinderopvang en er was een kind met verschijnselen van de 5e ziekte en aangezien ik mijn vorige zwangerschap niet getest ben op die ziekte had ik zoiets van . Gelukkig was het niet het geval dus kan ik nog lekker op mijn groepje blijven. Ben zo benieuwd hoelang ik het verborgen kan houden want het lijkt wel of ik al een buikje krijg. Het zijn mijn darmen weet ik maar volgens mij is het buikje er wel. Had iemand anders dat ook???
ik ben dus niet de enige.. bij mij lijkt het ook al alsof ik een buikje krijg. Ik heb ook wel weer last van rommelende darmen dus ik weet het niet.. Ik merk wel dat ik mijn buik op de 1 of ander manier niet meer kan inhouden..
voor de mensen buitenaf had ik geen moeite om het niet te vertellen (mijn werk) maar mijn naaste die wisten het gelijk..mijn zusje, moeder etc. maar mijn collegas wisten het pas met 13 weken..het is maar waar je jezelf prettig in voelt..!
Ja idd boeboe. Helaas moest ik het aan 1 iemand op het werk vertellen maar die kan haar mond houden. komt er iemand naar me toe om me te feliciteren dan weet ik hoe laat het is om het zo maar te zeggen. Maar ik ga ervan uit dat het goed komt. En verder kan ik over het algemeen mijn mond wel houden. Alleen het is niet alleen mijn buik wat opvalt ben ik bang. Hier zit namelijk een mega koffiejunk. en nu drink ik opeens geen koffie meer en rook ook niet meer. en denk aangezien ik in de kinderopvang werk er snel mensen 1 en 1 bij elkaar optellen maar we zien wel als het zover is.
Inmiddels zit ik op de 6 week en m'n darmen werken behoorlijk. Ook m'n buikje word al zichtbaar en draag nu bewust wijde kleding om het te verbergen. 1 aug gaan we voor een echo en als het dan goed is kunnen we het gewoon zeggen al is het nog zo vroeg. M'n buikje gaat zo hard dat kan ik niet lang meer verbergen ben ik bang
Hallo allemaal, Ik ben 6 wk zwanger van de 2e, ik kan m'n eigen broeken niet meer aan. . Dus zit al in de positiemode Is natuurlijk kei fijn die groeiende buik.. Maar wij krijgen onze eerste echo in de laatste week van augustus... Dat duurt voor m'n gevoel nog een eeuwigheid, we wilden het namelijk eerst na de echo vertellen, maar aangezien m'n buik steeds meer op gaat vallen.. En ik nu alweer last heb van m'n bekken ben ik bang dat we het niet tot die tijd kunnen verbergen. Bij m'n eerste zwangerschap hebben we het al zo snel moeten vertellen ivm ziekenhuis bezoek enz.. En hadden we rond de 7 a 8 weken ook al een echo gehad, wat ik heel fijn vond omdat dat voor mij echt het bewijs was dat ik zwanger was... Maar nu... Lijkt het echt een eeuwigheid te duren. Ik vermoed dat we het alsnog binnenkort gaan vertellen, dat zal echt al een opluchting zijn Succes iedereen
Hoi Chiset81 van harte gefeliciteerd nog met zwangerschap. JA die darmen zijn inderdaad al druk druk druk. @ Geakksuus jij ook van harte gefeliciteerd. Dat is al snel zeg nu je eigen kleding niet meer aan kunnen. Hier heb ik inmiddels ook al wel 2 broeken hoor die ik liever niet meer aantrek. Die ene heeft altijd al een beetje strak gezeten en die andere zit nu gewoon strak. Mijn man wilt het met 12 weken vertellen als we onze verjaardagen vieren in september. Pfffffff dat is lang wachten zeg. Hoop aan de ene kant wel dat mijn buikje me eerder verraad. Ben zo blij en enthousiast erover. Gelukkig is het zomer en valt het misschien meer op doordat ik geen 4 lagen kleding over elkaar aan heb. Mijn ouders weten het al wel hoor. HAd gezegt dat ik het aan iemand kwijt moest en het liefst aan mijn moeder omdat we close zijn en ik dat soort dingen bij haar niet voor me kan houden.