Hallo, Ik ben in mei bevallen van ons tweede kindje. Omdat ik nog niet zeker wist wat voor anticonceptie ik na de bevalling wou gaan gebruiken, ben ik nog niet aan de pil gegaan. Omdat ik een paar weken geleden het vermoeden had dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, heb ik een test gedaan, die was (gelukkig) negatief. Gelijk de huisarts gebeld voor de pil. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en dus ook nog niet met de pil begonnen. Na de bevalling heb ik 1 menstruatie gehad, rond half juli. Verder een paar keer wat tussentijds bloedverlies gehad, maar dat was niet te vergelijken met een menstruatie. Kan mijn cyclus nog zo in de war zijn van de zwangerschap? Of zou ik toch zwanger kunnen zijn? De zwangerschapstest heb ik 4 september gedaan. Ik weet niet of ik nu gewoon moet afwachten, nog een test moet doen, of toch maar een afspraak bij de huisarts maken. Vandaar dat ik jullie om advies vraag... Alvast bedankt! Minke
HOi minke na de bevalling is het normaal dat je cycles niet direct regelmatig is. Dit kan wel een half jaar tot een jaar duren voordat je lichaam weer alles op de rit heeft. Het is niet niets een kindje op de wereld zetten! Geef het nog even de tijd. Indien het je niet lekker zit is het verstandig het even met je huisarts te bespreken. Imke
Bedankt voor je antwoord! Ik wacht het nog even af. We gaan volgende week eerst nog op vakantie, mocht er daarna nog geen menstruatie zijn dan neem ik even contact op met de huisarts, i.vm het starten met de pil. Minke