Nog niet uit de namen...

Discussion in 'Zwangerschap' started by poema, Jan 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Pfffffff. Wie is er nog meer bijna uitgerekend en nog niet uit de namen? Ik vind het echt zo lastig. We hebben nog niet eens een top drie ofzo. Bovendien weten we ook niet wat het wordt dus we moeten ook nog eens twee namen verzinnen. En de tijd begint te dringen natuurlijk. Nog meer meiden met dit probleem of zijn wij de enige die hetblastig vinden om de naam te vinden?

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    nou ik heb nog een poos om eruit te komen maar een meiden naam hebben we al maar ik weet nu al dat we problemen gaan krijgen met een jongensnaam, niet omdat we t niet met elkaar eens kunnen worden maar puur omdat we geen leuke naam kunnen vinden.
    En de namen die we wel leuk vinden zijn al weggegeven door bekenden aan hun kids..
    maar miss voor jou wat iedeen:
    Danley, Djaylan, kelsey, linsay, elise, senna, cecilia, robin en renee voor een meisje, dta was het wel zo'n beetje

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hadden alleen een jongens naam, nog geen meisjes naam maar daar waren we eigenlijk binnen 5 min uit. lekker oer hollandse naam

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben inmiddels al bevallen, maar ik heb in hetzelfde schuitje gezeten ;).

Een meisjesnaam hadden we bij wijze van spreke al voordat we wisten dat ik zwanger was, maar met de 20 weken echo bleek 't een jongetje te zijn. En laten wij nou net een totaal andere smaak qua jongensnamen hebben. We hebben weken lang elke avond zitten denken over een jongensnaam die we allebei mooi vonden, maar we konden niks bedenken. Toen ik 39 weken en 1 dag zwanger was, waren we er eindelijk uit, en 1 dag later ben ik bevallen ;).

Kortom: 't komt allemaal goed! :)

5. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Wij hebben de roepnaam (meisjesnaam) al wel, maar de andere voornamen zijn we nog niet helemaal over uit. Een jongensnaam hebben we eigenlijk niet verder over nagedacht sinds ze op de echo's een meisje hebben "voorspeld". Mocht het toch een jongetje blijken, dan hebben we dus een "klein" probleempje hihi.

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    ja gekj is dat, wij zijn wel uit de tweede en derde naam voor allebei. Maar die eerste... is toch wel redelijk belangrijk ;) Lastig, lastig... pffffff

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Lastig,
    Ik twijfelde heel erg tussen 2 namen, toen mijn vliezen braken met 39w4d heb ik maar een besluit genomen! ;)
    Succes!

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij zijn er ook nog niet over uit hoor. Hebben ook nog wel even tijd, natuurlijk, maar ik zou het fijn vinden om gewoon een besluit te nemen, zucht.....
    Ik denk dat wij uiteindelijk gaan afwachten tot de baby er is en dan gaan kijken wat er bij hem past. Beetje vervelend dat we dan niet gelijk een naam kunnen vertellen aan de familie, maar dat zij dan maar zo.

Grappige anekdote: mijn opa en oma konden het ook maar niet eens worden over de naam van mijn moeder. Uiteindelijk was ze al 3 dagen oud en had ze nog steeds geen naam. Toen kwam mijn opa een bekende tegen en die vroeg hoe zijn dochtertje heette. In wanhoop heeft ie toen de eerste de beste naam genoemd die in hem opkwam en nu heet ze dus zo! Was mijn oma niet zo blij mee (en mijn moeder ook niet, want het is niet echt een leuke naam)!

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Wij hadden de namen wel al vrij snel maar ik bleef lang twijfelen. We hebben gister eindelijk de knoop doorgehakt! En moet zeggen dat geeft een gerust gevoel.
    Maar open anders even een topic bij babynamen, geef aan in wat voor richting je zoekt bv hollandse naam of juist niet, beginletter en wie weet op wat voor ideeen je gebracht wordt ;)

10. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

Sep 30, 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    ik heb er ook last van..weet echt nog geen meidennaam.
    Je hebt wel veel sites waar je namen kunt vinden..

liefs

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Wij hadden na de 1e echo (7wk) al direct een meidennaam. Jongensnaam kwamen we ook maar niet uit. Gelukkig krijgen we een meid, dat scheelt weer ;)
    Maar erg lastig dat je nu nog geen naam hebt. Misschien even kijken hier bij babynamen en daar aangeven waar je van houdt?

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik heb 3 weken geleden de knoop doorgehakt :)

13. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Bij mijn 2e waren we er ook nog niet uit, toen hij met een spoedkeizersnede met 34 weken geboren werd.
    We hadden net de avond ervoor een top-3 samen gesteld, maar daar moesten we dus nog uit kiezen.

Toen de kinderarts aan mijn ex vroeg hoe heet de kleine, reageerde hij met :"even aan mijn vrouw vragen".

14. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja wij zijn er ook nog niet helemaal uit. erg irritant!

15. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Wij waren het vrij snel eens over een naam voor een meisje, maar een jongensnaam die we allebei mooi vinden hebben we nog steeds niet. Ik ben nu 36 weken zwanger. Als we een jongen krijgen dan hakken we dan de knoop wel door wat naam betreft. Scheelt wel dat er wel wat ideeën zijn wat jongensnaam betreft.

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    heel herkenbaar..
    wij zijn er ook echt nog niet uit.
    gelukkig weten we dat het een jongen word dus hoeven we alleen maar jongensnamen maar we hebben zo'n verschillende smaak wat namen betreft!
    ik hoop dat we het binnenkort eens worden en dat als hij geboren word dat het ook echt bij hem past.

17. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Waarom zijn meisjesnamen toch makkelijker te bedenken dan jongensnamen :D

Ik ben pas op 6 weken maar weet al sinds mijn pubertijd hoe ik mijn jochie of meisje ga noemen. En mijn vriend is het daar mooi mee eens :D haha

18. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    gelukkig, ik ben dus niet de enige... Tja, we twijfelen heel erg over de namen. Jongensnaam hebben we een soort van projectnaam (al jaren, want lang bezig) en zijn daar nu zo aan gewend dat het bijna gek is om hem anders te noemen als het een jongen is. Het is alleen niet echt een naam (wel heel origineel dan natuurlijk en het kan wel als een naam)/ Meisjesnamen heb ik er twee die ik leuk vindt. Alleen de ene lijkt wel wat op een naam in de familie (ook weer niet te, maar wel zelfde beginletter en eindletter, wel korter) en de andere die we leuk vinden heeft toevallig een verre collega haar dochter vijf maanden geleden ofzo genoemd... Tja. Moet ik me daar nu wat van aan trekken of niet? Dilemma,, dilemma... hahahaha. Maar lastig is het wel...

19. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    En niemand die de namen bekend maakt? :)

20. Bonniex

Bonniex Lid

Dec 28, 2008
    46
    0
    0
    labmedeweker
    beverwijk
    volgens mij heeft niemand in een keer een naam voor een jongen en een voor een meisje .
    ik heb nog genoeg tijd om erover na te denken , ik denk er elke dag wel onbewust over na .
    ik hou van een mooie moderne naam maar me vriend van oud-hollandse namen .
    dus word uit eindelijk ook moeilijke beslissing .
    ik kijk ook hierzo op de site bij baby van de maand met die lieve fotoos , naar die leuke namen .

Share This Page