harde buiken kan je al heel vroeg krijgen, ik had het vooral na de sex, je voelt je banden samen spannen, bij mij doet dat soms goed pijn.
ik kreeg ze met nu al met 14 weken.. dus kan heel vroeg.. vond alleen al dat ze te vaak kwamen en toen bleek ik dus een blaasontsteking te hebben. nu heb ik ze maar heel weinig. terwijl ik met 14 weken wel elk uur had. Het voelde voor mij als of er een vuist.. in de baarmoeder draaide. dan links of rechts begon. en dan de spanning bleef staan. als ik dan voelde was de baarmoeder hard. Eerst dacht ik dat ik het kindje voelde schuiven. maar dat was het dus niet. en na een minuutje of zo (soms iets langer) werd hij weer zachter. Liefs Jazzie
Ik heb ze vanaf ong 21 weken gehad en met 22 weken kreeg ik ze om de paar minuten. Huisartsenpost gebeld en langsgeweest om mn urine te laten testen. Geen blaasontsteking. Toen heb ik een tijd rust moeten houden en uiteindelijk na 4 weken thuis geweest te zijn ben ik weer gaan werken. Heb bij mij trouwens het idee dat het door het groeien komt, urine in mn blaas of darmen die vol zitten. Ik vind ze soms wel pijn doen. Als je er niet gerust op bent kan de verloskundige voelen of ze verontrustend zijn of niet.
Maar is het normaal dat je er veel hebt? Ik heb t vooral als ik werk...moet veel trappen lopen en dan begint het meestal. Kan dat geen kwaad? Liefs Deb
mss een stomme vraag maar als je harde buiken krijgt vroeg in dezwangerschapkan dit er dan voor zorgen dat je kindje eerder komt? Bij mijn 2 eerdere zwangerschappen kreeg ik pas best laat harde buiken en ik merk dat ik bij deze zwangerschap nu al soms harde buiken heb! :s
Sommige harde buiken kunnen kwaad en sommige niet. Het beste is om het even na te laten kijken bij de verloskundige. Zij kan voelen of ze kwaad kunnen of niet. Misschien is het fijn voor jezelf om dat na te laten kijken. Ik heb wel gehoord dat ze bij een tweede eerder kunnen komen. Succes!
Bij mij is het de eerste...ga t maar meteen navragen volgende afspraak bij VK want maak me toch wel een beetje zorgen erom...