Harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik ben nu 25 weken zwanger en heb al regelmatig last van harde buiken

nu is het kerstvakantie geweest en is mijn man 2 weken thuis geweest en heb ik niks hoeven doen!
    Mijn heupen (waar ik ook last van heb) en harde buiken waren gewoon weg...hier en daar een oefenwee maar die horen erbij...

nu ben ik weer voor de eerste keer alleen na die 2 weken en het is weer de hele dag raak
    ik ben er ook wat misselijk bij.

Ik weet dat ik dan te veel doe minder moet doen etc...maar het probleem is dat ik al niks meer doe/kan ivm met mijn heupen. ik verzorg alleen de kleine van 1,5 jaar nog maar.

Heeft iemand een gouden tip hoe ik hier mee om kan gaan en hoe ik die harde buiken verminder?

Ook zou ik graag willen weten of het gevaarlijk is voor mij of de kleine?
    kan het overgaan in echte weeen?
    ik weet namelijk niet precies wat het inhoud?

alvast bedankt!

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    De huisarts (ex-gynaecoloog) en de VK hebben mij verteld dat harde buiken inderdaad een teken zijn dat je rustiger aan moet doen, maar dat ze zolang ze niet regelmatig of constant zijn geen kwaad kunnen.

Ik heb ze ook veel, al paar maanden ondertussen, maar nooit precies om de 5 minuten ofzo, dat houd ik wel in de gaten want dan kunnen het dus wel voorweeën zijn.

De baby heeft er volgens de arts geen last van, zolang ze dus ook maar niet constant en te vaak zijn, daarom dus wel zo rustig mogelijk doen.

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    O ja mijn zus heeft ze ook de hele zwangerschap gehad bij de eerste, bij de tweede minder.
    Terwijl ze juist zeggen dat ze over het algemeen vaker voorkomen bij een tweede.

Ook zei de VK dat een drukke baby je buik nog wel eens 'triggert' en dat in combinatie met je banden dan ook een harde buik veroorzaken.. tsja dan kan je zelf nog zo rustig aan doen als je wilt :p

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Zakjes magnesium kunnen helpen.

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Harde buiken kunnen weeen veroorzaken (hoeft niet altijd zo te zijn hoor).

Ik loop zelf al maanden met harde buiken, sinds ik 14/15 weken zwanger was. Ik heb er ook voor in het zk gelegen. Ik had er soms wel 30 op een dag, soms minder en soms nog meer.

Nu wordt mijn baarmoedermond in de gaten gehouden deze mag niet korter worden. Hij ziet er nu goed uit en is gelukkig niet korter geworden, maar de harde buiken zijn er nog wel.

Harde buiken kun je krijgen door:

* te druk zijn.
    * als de baby veel beweegt.
    * groeispurt
    * gevoelige baarmoeder
    * blaasontsteking
    * sterke buikspieren
    * als je bukt of omdraait etc.

Er zijn dus vele redenen, maar als je ze hebt, gelijk aan de bel trekken en de vk bellen.

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Dank jullie wel voor de duidelijke antwoorden! :D

7. prinsesje

prinsesje Lid

1 jul 2008
    48
    0
    0
    doktersassistente
    lexmond
    ik heb ook vaker last van harde buiken.
    10 per dag is gemiddeld.
    Als je het vaker of constant hebt moet je echt rustiger aan doen.
    Dat is best moelijk maar je lichaam geeft aan dat het toch nog te druk is.
    Bel anders je verloskndige...
    Ze kan je het beste advies geven.
    succes!

8. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Hoi,

Jouw vk kan de ernst van de harde buiken voelen. Ik heb ze ook heel erg gehad. Ze kwamen echt om de paar minuten. Maar ze hebben geen ontsluiting veroorzaakt. Ik heb ze nu ook nog wel, maar maak me er neit meer zo druk om eigenlijk.
    Ik merk wel dat ik ze meer krijg als er urine in mn blaas zit of ontlasting in mn darmen.
    En probeer wel relaxed te zijn. Je niet druk te maken en misschien tussen de middag een uurtje te gaan liggen.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb ze vanaf dag1. in het begin erg bang geweest amar de gyn stapte er steeds heel laconiek overheen. heb me er inmiddels bij neergelegd dat het zo is. beebje doet het nog steeds prima en ik doe zoals je zelf ookal zegt al haast niks meer. ik weet inmiddels dat het kleintje heel diep ligt en de plecenta ook misschien heeft dat er iets mee van doen. ik heb inmiddels uiteindelijk ook blaasontsteking gekregen omdat de blaas niet goed leeg gemaakt kon worden vanwege die ligging. wat ook weer triggert blijkbaar. als ik buk is het ook meteen raak. krijg ook steeds meer last van mijn bekken dat zal ook wel weer triggeren. ik probeer er zoals gezegd mezelf erbij neer te leggen en rustig te blijven. meer kan je er denk ik niet aan doen. allert en rustig blijven.

10. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    Ik heb vanaf 17 weken harde buiken, moest daardoor halve dagen gaan werken.
    Nu zit ik 2 weken verplicht thuis met volledige rust,mag niets doen en volgende week weer op controle bij de VK en hopen dat ik weer kan werken.
    Moet nog maar 8 weekies tot mijn verlof.

Maar bij minst geringste inspanning krijg ik last van een harde buik die ook pijnlijk wordt,dus je moet echt goed naar je lichaam luisteren hoor.

Beebje doet het goed,groeit goed,hartje klopt goed en verder voel ik me ook goed.

Hoop dat jullie harde buikkies afnemen.
    Liefs
    Jes

Deel Deze Pagina