word wel 8x per nacht wakker,door

Discussion in 'Zwangerschap' started by iniminie, Jan 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    dat ik onbewust op me rug draai steeds :(
    ik slaap altijd op me zij,nu doe ik al weken expres op me linkerzij slapen
    maar toch word ik zo vaak snachtds wakker omdat ik dan toch denk ik in me slaap merk dat k weer op me rug lig
    ik lijk hierdoor wel geen enkele nacht rustig meer door te slapen
    ik ben er blijkbaar in me hoofd zo mee bezig,om juist niet op me rug te liggen,dat ik er wakker van word,en heb het dan niet over 1of 2 x per nacht,maar wel tegen de 8x per nacht ofzo
    en wat is de conclussie,ben gebroken en doodmoe als ik smorgens me bedje uitstap :confused:

2. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Maar je kan nu nog best op je rug liggen haar...je beeb is nog niet zo zwaar dat het je aders dicht druk en kan nog alle kanten op bewegen...dat rug slapen is pas iets voor de laatste 8 weken.
    ;)

3. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ohw.... Dat wist ik niet ? Ik slaap nog steeds op me rug.. Ik kan niet eens op mijn zij slapen ik wordt juist wakker als ik op mijn zij slaap en dan draai ik weer op me rug. Maar dat is dus niet goed?

4. Niet meer actief

Hier werden gisteravond toch echt aders dichtgedrukt toen ik op mijn rug lag.. Met als gevolg dat ik licht in mijn hoofd werd en helemaal draaierig..

Het is lang geleden voor mij, maar leek net of ik dronken was ofzo :oops:

Zal vast door iets ander komen, maar ja.. heb het verder nooit eerder gehad..

Trouwens ook ENORME zuurbranden in bed... bah!

5. Selmama

Selmama Fanatiek lid

Oct 20, 2005
    1,766
    0
    36
    Noord Brabant
    Inderdaad, dat is iets van de laatste weken.
    Je hoeft ook niet perse op je linkerzij te slapen, dat deed ik eerst ook, maar de vk zei dat het niet nodig is.
    Dus gewoon gaan liggen wat fijn is voor jou en als je op het eind van de zwangerschap loopt wissel je af met op je linker- en rechterzij liggen.

Ik wordt nu steeds wakker dat mijn heupen zeer doen waardoor ik 's nachts constant afwissel tussen links en rechts, maar het blijft pijnlijk, dat hoort gewoon erbij op het eind.

6. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat kan niet goed zijn....het hoeft ook niet bij iedereenhet geval te zijn. Als je op je rug slaapt en smorgen voel je je benen "dood"aan dan heb je inderdaad dat je beeb bloedbaan dicht drukt......dan is het beter om anders te gaan liggen...heb je dat niet...lekker blijven liggen zeg ik! :D en verroer je niet! ;)

7. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Hmm me benen voelen niet echt dood aan maar wel heel zwaar dat ik ze moeilijk til.. Pfff nu moet ik er dus eigenlijk aan wennen op mijn zij te slapen maar dat gaat me denk ik niet lukken :(

8. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    je moet dan juist last krijgen van je benen...last van je hoofd en zo en draaierig rond deze tijd? waarschijnlik onderdruk in je bloed omdat de placenta nu volop werkt en het bloed gedeeld moet worden....duurt even voordat je bloed is aangevuld ;)

9. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    zou me er niet druk om maken om dat zwaar gevoel...je moet ook gewoon smorgens met al dat extra in je lijf ff opgang komen ;)

10. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat schijnt ook weer een nieuw fenomeen te zijn. dat je op je linkerzij zou moeten slapen en dat mensen er helemaal panisch van worden als dat niet werkt of niet lukt of als ze er per ongeluk vanaf rollen in hun slaap. ik had er ten eerste nog nooit van gehoord geen enekel dokter heeft het me ooit verteld en ik heb toch echt al 2 kinderen. je weet toch immers niet eens hoevaak je omdraaid in je slaap terwijl je er niks van merkt. de linkerzij is over het algemeen redelijk comfortabel dat klopt als je buik dikker wordt. ( ligt ook aan de ligging van het kleintje probeer het maar eens met een dwarsligger bijv) maar om gezondheidsredenen sorrie hoor dan krullen mijn mondhoekjes toch wel een beetje omhoog.. als je aders al dichtgedrukt zouden worden ( wat evengoed op je zij kan) ik heb het nual op mijn rechterzij dan geeft je lichaam echt wel een alarm af hoor door middel van pijn signalen ofzo.
    ik ging gewoon toen ik zwaarder werd met meer kussens slapen. 1 extra onder het hoofd zodat ik niet plat lag ook onder mijn benen of onder mijn zij net wat ik comfortabel vond op dat moment. slapen wordt sowieso al een crime hoe verder de zwangerschap vorderd. als je je dan ook nog een obsessie wat slapen betreft aan gaat leren dan word het helemaal een ramp. en beebje heeft toch het meest aan een rustige moeder lijkt me.

11. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    hier kreeg ik toch echt te horen dat me linkerzij het beste is
    had er ook nog nooit eerder van gehoord hoor.
    ik sliep nooit op me rug,altijd op me buik,maar dat doet zeer,lijkt wel of me darmen dat niet fijn vinden.

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

linkerzij is het beste, is mij ook verteld en dat heeft dan vooral te maken met het feit dat je dan een betere doorbloeding hebt wat goed is voor de voeding van je kindje en je hart, het is geen ramp als je steeds op je rug wakker wordt, dat heb ik ook, zolang je er geen last van krijgt is er niks aan de hand, als het niet meer kan wordt je echt wel onmiddelijk wakker en dan kun je je weer omdraaien ;)

13. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Tjah, ik lees het ook maar hier hoor.. En ik voel me toch lekkerder op me rug.. En ik denk dat me lichaam dat echt wel aan zal geven als het niet goed is. Ik heb ook nog nooit een vk horen zeggen dat ik beter op me zij kan slapen.. Ga het toch alsnog ff vragen als ik er weer heen ga..

14. mamadelight

Dec 9, 2008
    52
    0
    0
    ik word ook steeds kapot moe wakker maar das meer van de nachtmerries en het bewegen in me slaap haha.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    precies meisjes dat bedoelde ik. tegenwoordig wordt ooooveral zo'n hoop poeha over gemaakt. als het echt kwaad kan roept je lichaam je echt wel en wordt je vanzelf wakker. het zal ook heus wel zo zijn dat ergens wetenschappelijk aangetoond is dat de doorbloeding dan iets beter zal zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het andere meteen uitermate slecht zou zijn. ik kan door mijn bekken niet eens de hele nacht in 1 houding liggen zelfs al zou ik het willen. en je houdt als je zwaarder wordt zowieso al vervelende drukpunten of dat nu op je zij of rug of nek of hoofd is. verliggen is dan de enige optie. ik bedoel alleen maar laat alles wat er voorbij komt geen obsessie worden. als je er je hele leven door laat beheersen dat je slaapproblemen krijgt ervan. dat is voor jou lichaam en de groei van beebje toch ook niet optimaal.

16. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat piekeren en die nachtmerries. pffttt, dat herken ik wel hoor. heel vermoeiend.

en zware benen op het einde had iemand het ook over. vind je het gek? al die extra belasting misschien wat vocht? extra gewicht? vermoeid? je lichaam leverd wel elke dag een topprestatie, dat haperd het hier en daar een beetje op het einde he.

Share This Page