vele harde pijnlijke buiken, pijn in de onderrug ....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Qwendo, Jan 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Qwendo

Qwendo Lid

Apr 20, 2007
    71
    0
    0
    Hallo,

Morgen ben ik 38 weken.
    Sinds deze week heb ik continu, bij alles wat ik doen (al is het een speeltje opruimen van mijn zoontje) een harde pijnlijke buik. Staan, zitten, liggen is niet echt comfortabel meer. DIt mede omdat ik ook erg last heb van mijn onderrug. Bij de eerste had ik rugweeen, misschien daarmee ook te maken. Heb erg last gehad in de zwangerschap van mijn bekkeninst. en sinds 2 dagen houdt ik vocht vast. Mijn gezicht is ineens een stuk dikker en mijn benen/voeten/enkels zien er niet uit.
    Zou dit een teken kunnen zijn dat de bevalling snel gaat beginnen?
    Of moet ik mij zorgen maken dat er iets niet klopt?

Bij de eerste zwangerschap is de kleine niet ingedaald. Heb 34 uur rugweeen gehad en 2 uur persweeen. Al met al 8 cm ontsluiting en daarna alsnog een keizersnede. NU is de 2e ook nog niet ingedaald, maar heb wel bovenstaande klachten... kan dit met indalen te maken hebben?

En hoe denken jullie over een normale bevalling als de eerste een keizersnede is geweest? Gezien de risico's van het scheuren van de litteken/baarmoeder?

Bedankt alvast

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi

Het zijn je laatste loodjes! De klachten die je beschrijft kunnen hier door komen,je lichaam is er een beetje klaar mee.
    Ook kan het komen doordat het kindje probeert in te dalen, de verloskundige of gynaecoloog zal hier naar voelen bij de controle.
    Er is inderdaad een klein risico dat het litteken scheurt, heel klein. Maar dit is de reden dat je in het ziekenhuis moet bevallen zodat ze je goed in de gaten kunnen houden. Een normale bevalling kan heel goed,na een keizersnede! Maar helaas niet te voorspellen dus is het wel altijd proberen,maar omdat je een keizersnede hebt gehad gaan ze nooit tot het uiterste. Als er ook maar enigzins een risico is ga je weer voor een keizersnede.

Imke

3. Qwendo

Qwendo Lid

Apr 20, 2007
    71
    0
    0
    De reden is meer omdat de eerste niet was ingedaald en natuurlijk omdat ik een keizersnede heb gehad.

Sinds ik vocht vasthoudt heb ik ook continu hoofdpijn. De harde buiken zijn wat minder geworden. Mijn bloeddruk was afgelopen maandag 120/70 (normaal heb ik 90/60) dus niet extreem hoog dacht ik zo. De kleine was nog niet ingedaald, maar denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren.

Waarom doenze geen onderzoeken meer naar je bekken als de eerste niet is ingedaald?

Share This Page