paar vraagjes over schimmelinfectie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vlindertje86, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hallo!

Ik heb een paar vraagjes naar aanleiding van een chronische schimmelinfectie die ik heb. Voor de zwangerschap was ik er al erg gevoelig voor, sinds dat ik zwanger ben gaat het gewoon helemaal niet meer weg.
    Nu heb ik helaas een (waarschijnlijk onnodige) sterke weerstand tegen het gebruiken van vaginale pillen die ertegen helpen. Ik ben ontzettend bang dat het te chemisch is en daarom invloed heeft op het vroegtijdig verweken van de baarmoedermond ofzo :oops:
    Ik weet dat veel vrouwen het gebruiken, toch raak ik die angst niet kwijt en heb daarom nog maar eén keer wat genomen tegen de infectie. Het was toen een week weg en kwam weer terug.
    Kunnen jullie me misschien vertellen waarom het gebruik van zulke pillen wel/niet schadelijk is zodat ik misschien een beetje over die weerstand heenkom? De hele tijd met een schimmelinfectie rondlopen is zoals jullie je kunnen voorstellen nu ook niet bepaald ontspannen :)
    En ook dáarvoor ben ik bang dat het effect heeft op mijn zwangerschap. Is dat zo? Kan een (verwaarloosde) schimmelinfectie kwaad voor de zwangerschap? Naar aanleiding van al die 'angsten' voel ik ook wel eens mijn baarmoedermond en die is echt al heel erg zacht en week. Ben dus bang dat dat toch door de schimmelinfectie komt ofzo.
    Kortom, ben dus behoorlijk aan het stressen over wat zich allemaal afspeeld 'down there' :(
    Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen hiermee zodat ik óf weet dat een schimmelinfectie opzich geen kwaad kan voor de zwangerschap, óf dat ik echt met een gerust hart die pillen ervoor kan nemen. Sorry als het een beetje raar overkomt, mar ben er echt (te veel) mee bezig en maak me erg zorgen.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Vlindertje

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi vlindertje,

Het is beter om de schimmelinfectie te behandelen! Als de infectie niet weg is als je gaat bevallen kan dit consequenties hebben voor je kindje! De kans op spruw bij het kindje word vergroot en het kan ook op de ogen slaan waardoor het de ogen aantast (zelf blindheid word beschreven)
    De vaginale capsules hebben absoluut geen effect op de baarmoeder of je kindje! Het gaat alleen achter de infectie aan!

Imke

Share This Page