alleen verse vis of ook vacuum verpakte vis

Discussion in 'Zwangerschap' started by missX, Aug 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    ik zou nog laten weten wat mijn verlsokundige me zou vertellen over vacuum verpakte vis maar ik kan nergens het topic meer vinden dus vandaar maar even een nieuwe!

Volgens mijn verloskundige is het echt onzin en is vacuum verpakte vis (bijvoorbeeld zalm) juist goed te eten! door deze manier van verpakken is er juist een minimum gevaar van blootstelling aan bacterien. Korton de vacuumverpakte vis uit de supermarkt kun je gewoon eten en je hoeft dus niet persé alleen verse vis bij een visboer te halen!

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hmmmm, mijn VK zei dus weer het tegenovergestelde....Alleen als je zeker weet dat het nog maar 3 dagen in de verpakking zit, zou je het mogen eten....

Vorige week toen ik in het ZH zat te wachten op mijn echo las ik overigens een artikel over een vrouw die ook regelmatig vacuumverpakte zalm at. Zij was met een week of 34 besmet met de listeria bacterie, waardoor haar kindje uiteindelijk gehaald moest worden en het erg moeilijk heeft gehad de eerste weken, doordat het heel erg ziek was geworden in de baarmoeder....Tja, kwam het door de zalm of door iets anders....Zij zelf gaf wel de zalm de schuld en zei dat ze het nooit gegeten had, als ze had geweten dat het een risico met zich meebracht (dat wist ze dus echt niet)

3. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    Maar in dat geval ging het waarschijnlijk om gerookte zalm? ik heb het namelijk over vis die je daarna nog gewoon moet verhitten (oven/grillen noem maar op..) om te kunnen eten...als je het namelijk goed verhit dood je daarmee ook de bacteriën.

4. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ja, ik had het idd over gerookte zalm ;) Ik wist niet dat je het over vis had die nog bewerkt moet worden. Die heb ik trouwens in mijn vorige zwangerschap ook altijd gegeten hoor. Als het nog goed verhit wordt, dan dood het alle bacteriën, dus ook nu eet ik deze producten gewoon weer..Het is net als met biefstuk..Je màg het wel eten, mits goed verhit, zo is het met heel veel voedingsproducten...

Share This Page