Pukkels

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ooievaar, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Kan dit ook een zwangerschapskwaaltje zijn? (pukkels)
     
  2. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Volgens mij kan het wel zo zijn dat je tijdens je zwangerschap meer (of minder) pukkels/puistjes krijgt. Maar dat heeft lang niet iedereen en ik weet ook niet of dat al meteen tijdens de eerste weken van de zwangerschap is. Ik kan je dus niet echt verder helpen helaas.

    Mriek
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Heb dit gevonden op een andere site:

    Zwangerschapskwaaltjes
    Het ‘zwanger zijn’, brengt naast een heleboel pret ook de haast onvermijdelijke ongemakken en verwarring met zich mee. Bij de ene vrouw wat meer dan bij de ander, maar bijna niemand ontkomt er aan: zwangerschapskwaaltjes.

    Sommige ongemakken kunnen wat verzacht worden, echter voor de meeste kwaaltjes geldt ‘wachten tot het vanzelf over gaat’. Ook al horen dergelijke kwaaltjes bij een zwangerschap, toch is het prettig vooraf te weten wat je kan verwachten en dat je niet de enige bent met dergelijke ongemakken.


    Zwangerschapskwaaltjes:

    Misselijkheid
    Veelvuldige plassen
    Moeilijke stoelgang
    Emotieschommelingen
    Veranderend smaakpatroon (bijv. de augurken met slagroom)
    Gevoelige (grotere) borsten
    Moeheid
    Puistjes
    Vlekken in en rond het gezicht

    Misschien heb je hier iets aan.
     
  4. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik had vanaf ongeveer de achtste week tot begin van de vierde maand ook wat last van puistjes! Op mijn wangen, in mijn hals en op mijn borst.
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Er is ook nog een bakerpraatje:

    Krijg je veel puistjes tijdens je zwangerschap dan word het een meisje.
     
  6. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Mijn benieuwen! In mijn geval hoop ik het vrijdag te weten te komen! (pretecho)
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    whahahahaha!!!

    Ik was een grote wandelende puist bij de zwangerschap van onze dochter.
    Dus het zou kunnen kloppen hahaha!!
     
  8. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    kheb ook last van puistjes nu had ik met de pil niet maar kan toch ook zijn dat je ze krijgt nadat je bent gestopt met de pil en niet zwanger bent...
     
  9. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ja, dat denk ik wel hoor! Hormonen doen rare dingen en elk lichaam is anders. Dat je pukkeltjes hebt wil helaas niet zeggen dat je zwanger bent. Maar natuurlijk hoop ik het zeker voor je!!
     
  10. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Het kan inderdaad door hormoon schommelingen dat je ze krijgt.
     
  11. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik stopte met de pil, en zat in mum van tijd vol met puisten. Echt niet leuk meer....
    Na bijna een jaar ben ik toen toch maar eens naar de huisarts gegaan, want het is niet alleen ontsierend, maar ook erg pijnlijk!
    Ik kreeg in eerste instantie spul om mee te deppen, maar dat hielp niet echt supergoed. Toen heb ik een kuur gehad, die best agressief was (ik mocht in elk geval niet zwanger raken tijdens die kuur!). Mijn huisarts gaf die alleen omdat ik er erg om zeurde (ik had het zo gehad met die pukkels), en zei: "waarschijnlijk is dit gewoon jouw huid, en komt het na de kuur weer terug".

    Niet is minder waar, ik heb de kuur in september gedaan, en ben nu nog steeds puistloos.
    Trouwens wel typisch: tijdens de cyclus toen ik de kuur gebruikte hebben we veilig gevreeën, en de cyclus daarna ben ik zwanger geraakt...
    Ik heb nu ik zwanger ben, overigens vrijwel geen last van puisten, mijn hiud lijkt zelfs minder vet dan voorheen.
     
  12. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik had vrijwel direct pukkeltjes op mijn onderrug. En nu merk ik dat er ook wat in mijn gezicht komen...

    Boehoehoeeee, al mijn pubertijdtrauma's komen weer naar boven!!! ;)
     
  13. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb zelfs nu - twee weken na mijn curretage - nog een onrustige huid. :(
    Kan overigens ook van alle Sinterklaas-lekkernijen zijn, die heb ik me goed laten smaken ;)

    Groetjes, Wendy
     
  14. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Wat een informatie allemaal zeg.
    Maar waarschijnlijk hebben jullie allemaal mijn verhaal wel gelezen.
    Gewoon ongi geweest, maar ik heb nog steeds de sypthomen dat ik zwanger kan zijn.
    Snel moe, pukkels, grotere en gevoeligere borsten (bh's kan ik gewoon niet meer aan), af en toe savonds laat misselijk.
    Heb ook vaker hoofdpijn.
    Nou ik weet het niet meer..... de testen zeiden 2 weken geleden dat ik niet zwanger was. Ik heb 2 dezelfde testen gedaan van zwangerschapstest.nu
    Misschien dat ik maar eens een andere test moet kopen... :(
     
  15. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Wel spannend hoor! Ik ga in ieder geval voor je duimen!!

    En wel raar, want ik heb juist zulke gevoelige borsten dat het bijna ondoenlijk is om mijn bh uit te trekken. Dan doet het veel meer pijn dan als ik 'm aan heb...
     
  16. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Nou het is bij mij meer dat mijn bh's gewoon te klein zijn... ;)
    En als ik mijn bh uit heb is het inderdaad wel minder gevoelig als dat ik 'm aan heb..
    Ik ben gewoon een vreemd geval... :oops:
     
  17. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Ooievaar,

    Bij mij werkten de zwangerschapstesten van zwangerschapstest.nu wel goed. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

    Mriek
     
  18. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet.
    Mijn lichaam is zo raar bezig dat ik er gewoon een beetje
    angstig van word....
     
  19. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Ooievaar,

    ik heb misschien een beetje hetzelfde gehad. Ben ook ongesteld geworden, maar voelde me hartstikke zwanger. Beetje misselijk, zere en zware borsten (idd, bh's pasten niet meer). Ik was er op een gegeven moment zo mee bezig dat ik me niet meer kon concentreren op m'n schoolwerk. Toen heb ik maar een test gedaan om van m'n eigen gezeur af te zijn: zwanger dus...

    Als je nog een testje hebt (en je hebt 'm er voor over) kun je 'm gewoon ff doen. Dan weet je waar je aan toe bent.
     
  20. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Maar was jij dus ook gewoon ongi geweest?
    En ik heb 2 weken geleden gewoon 2 testen gedaan en allebei negatief?
    Misschien dat er inderdaad te weinig hcg in mijn urine zat. Dat zou wel kunnen natuurlijk.
    Maar het gekke is dat ik me de ene keer beter voel als de andere keer.
    Mijn borsten doen ook niet vreselijk zeer ofzo, maar ze zijn echt gewoon groter en je ziet ook de aderen veel duidelijker.
    Ben ook sneller geiiriteerd! Dat vind ik nog het ergste.

    Ik ga morgen denk ik maar eens testen....
     

Deel Deze Pagina