Donkere urine

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lemi, Apr 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai allemaal.

Even een vraagje. Ik merk dat ik de laatste tijd steeds vrij donkere urine heb. Het is donker geel tot oranje. Misschien een stomme vraag :oops: , maar ik ben benieuwd of dit erbij hoort als je zwanger bent of dat het iets anders is. Weet iemand dat? Nu ik mn urine opvan voor MvM valt het me al helemaal op.

Dank jullie 8)

2. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Mijn urine is ook donkerder als normaal..
    Eergister is mijn urine door de VK gecontroleerd en alles was goed, dus neem aan dat het normaal is ;)

3. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Ik had dat ook in die periode...mijn urine had ook een vrij sterke geur :(
    Je scheidt meer afvalstoffen af wanneer je zwanger bent, dus dit is normaal volgens mij (check het sowieso even bij je vk straks).

Mijn urine is nu weer licht van kleur zonder nare luchtjes. Komt denk ik ook wel omdat ik nu beter eet/drink dan in het begin, was toen zo misselijk dat ik bv erg weinig water dronk...

Fijne zwangerschap verder :)

4. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Yep hoort erbij, ik heb het ook! Kan geen kwaad!

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dat viel mij ook op tijdens MvM. Maar toen plaste ik ook in zo'n witte kan dus dan viel het me gewoon meer op.
    Of ik het nu nog heb weet ik eigenlijk niet.
    Maar zie dat meer vrouwen dat hebben, dus het zal er wel gewoon bijhoren.

6. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

Dec 21, 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    Waarschijnlijk moet je meer water drinken. donkere urine is meer geconcentreerd.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik drink meer dan ooit en ook hier donkere urine...

8. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    is heel normaal, alleen moet je er nu wel voor zorgen dat je meer dan anderhalve liter drinkt

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Anderhalve liter drink ik wel. Al zal het eerder koffie zijn dan water :oops:

10. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik heb ook vaker donkere urine, en heb ook regelmatig blaasontsteking.

Bij de dokter zeiden ze dat ze aan de donkere urine konden zien dat het al niet goed was.. Dat ik te weinig dronk

Dus misschien kun je meer drinken als je dat te weinig doet!

xxx

11. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Het viel mij ook op in die kan van MvM, maar ik drink ook echt te weinig. Ik red met moeite 1 liter per dag. Moet er echt meer mn best voor doen. Drink altijd al heel weinig. Alleen was mn urine de laatste tijd wat lichter en nu ineens weer heel donker. Drink GEEN water, want dat lust ik echt niet (kweetut, bijna iedereen vindt t gek haha). Maar ik probeer wel meer aanmaak limonade te drinken ipv. andere drankjes.

Vind het wel fijn om te horen dat het normaal is, maar ik zal t wel tegen de vk zeggen.

Liefs Lot

Share This Page