Ik heb ze nog niet nodig op dit moment, maar zat me zo eens af te vragen hoe je ze met name 's nachts gebruikt.. Overdag blijven ze wel op hun plek doordat je een bh draagt, maar al vrij snel ';s avonds ligt mijn bh op de bank.. Hoe blijven de kompresjes dan zitten???? Kan me niet voorstellend at t prettig is om 's nachts "lekker" door te lekken terwijl je overdag bescherming ervoor gebruikt.. Wie heeft een verhelderend antwoord voor me?
ik heb heel lang een bh gedragen 's nachts, zo'n slappe zonder beugel (geen voedingsbh). ik vond het beroerd slapen zonder omdat ze zo zwaar werden en dan deed het pijn.
Ik lees even mee, want ik gebruik ze ook (nog) niet en heb er geen idee van hoe je die koffiepads gebruikt Zijn ze vooral voor vóór de bevalling, of ook voor daarna? En slapen met een bh, brrrrrr, dat gebeurd hier toch echt niet. Mijn stel is niet zo heel groot, dus voor de stevigheid zou ik het niet doen... Maar ja, je wilt inderdaad ook niet 's nachts/'s avonds doorlekken, ook al is er niemand die het ziet. Bleh.
De eerste weken heb ik 's nachts echt ontzettend gelekt, maar ze raden niet aan om die kompressen te gebruiken omdat het nogal gaat broeien in de nacht. Ik heb de eerste weken dus in mijn t shirt een hydrofiel luier gedaan (is niet echt handig maar ik wist het anders ook niet.) Bh kun je ook beter niet in de nacht dragen, ik heb gelezen dat dat je melkklieren kan afknellen. Nu heb 's nachts niks meer nodig, mijn baby slaapt over het algemeen de nacht door, dus ik heb wel zeer volle borsten in de morgen, maar ik lek niet meer.
Ik heb de zoogcompressen vnll na de zwangerschap gebruikt. En idd ook 's avonds een bh aan. Geloof mij, je hebt dan écht geen keus. Ik vond het niet al te fris ruiken en als je ballonnendag heb, dan kán je bh niet eens uit.
Helaas heb ik ze wel al enige tijd nodig. Aangezien ik absoluut niet met een bh aan kan slapemn had ik een uiterst inventieve oplossing gevonden om de compresjes op hun plek te houden, nl. vastplakken met tape . Zag er ontzettend charmant uit, twee van die witte ronde dingen met pleisters erover . Omdat dit toch nogal een gedoe was elke avond (en het eraf halen was ook geen pretje ), ben ik overgestapt op de lilypadz. Ideaal! die dingen blijven als het ware uit zichzelf plakken, zie voor een uitleg http://www.lilypadz.nl.
ballonnen dag?? ik hoor weer een heel nieuw woord voorbij komen.... Of is dat een andere term voor de regeldagen, warover ze t in de bv-cursus over hadden?
heb ze hier al sinds week 16 nodig... 's nacht gebruik is ze niet... heb dus ook regelmatig lekvlekken inmijn bed. Vorige zw had ik wel lillypadz, maar de samenstellig is gewijzigd en nu krijg ik er uitslag van, erg jammer, want die dingen zijn ideaal.
ik doe ze gewoon in mijn voedingsbh, ja ook snachts. geloof me als je maar stuwing genoeg krijgt dan doe je ze graag aan zelfs s'nachts! nou ben ik gelukkig geen lekkend vat. ik verlies maar enkele druppeltjes.
Hoi Hoi Nou ik had echt meloenen .. Ik moest wel een bh aan tijdens het slapen omdat het me anders ontzettend veel pijn deed (Stuwing)... bij mij spoot het er gewoon uit. Zoogcompressen zaten dus ook meteen vol dus die hielpen niet...want daar lekte ik meteen al doorheen. Eerste weken heb ik toen kraamverband in mijn bh geplakt en naar mate het minder werd ging ik over op maandverband en later werden het inlegkruisjes. Ja je moet dan toch wat he! Soms kon ik 's nachts geen bh verdragen en dan legde ik over mijn borsten een hydrofiel doek. Maar dat vond ik echt geen pretjes want ik voelde gewoon alles langs me borsten lopen. Het is soms gewoon even wat verzinnen en uitproberen
ik gebruik deze dingen al sinds week 16 van de zwangerschap gewoon overdag in je bh inderdaad en snachts slaap ik met een handdoek. klinkt beetje raar met een handdoek over je borsten slapen maar dit vangt echt heel veel op moet ik zeggen. ik hou de handdoek ook tijdens mn slaap in de gaten of ie nog wel goed ligt. heel apart maar dat gaat na een tijdje vanzelf. snachts met bh slapen vind ik 3x niks. heb hele dag dat ding al om en moet er niet aan denken om die snachts ook om te moeten. ligt natuurlijk ook beetje aan de size van je boobs.
ik heb in het verleden ook 's-nachts bh's gedragen omdat mijn borsten vervelend zwaar waren en ik ook flink lekte de eerste weken. Op een gegeven moment wordt dat wel minder natuurlijk en kun je ze weglaten (althans dat kon ik dan) Bij stuwing of te volle borsten liet ik in de wastafel gewoon wat melk aflopen, even de druk eraf anders sliep ik helemaal niet meer.... Als je een toeschietreflex voelt, helpt het ook om met je vlakke handpalm tegen je tepels te drukken, meestal stopt het dan wel. Hoe dan ook, het ongemak van lekkende borsten weegt niet op tegen het trotst gevoel wat je hebt als je kindje groeit op JOUW melk!!! Liefs Snuffeltje
hee, ik had hier gister een bericht geplaatst en nu is ie weg ?! in ieder geval, ik leg snachts een handdoek onder mijn bovenlijf. (slaap bloot) sochtends onder de douche en klaar!