2de echo met 12 weken of pas met 20 na 2 miskramen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lesleyw, 26 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Hoi,

Ik heb misschien een beetje een raar vraagje.

In het afgelopen jaar heb ik twee miskramen gehad. Bij m'n tweede miskraam kreeg ik met 8 weken een echo om te zien of het goed ging maar helaas. Nu met deze zwangerschap heb ik op aandringen (door onzekerheid) M'n 1ste echo met 8 weken en 5 dagen gehad want eerder kon niet. Nu kreeg ik te horen tijdens m'n intake gesprek dat de volgende echo pas met 20 weken weer is. Ik was zelf echt in de veronderstelling dat ik er nog 1 met 12 a 13 weken zou krijgen, en dat de eerste net als bij zoveel andere mensen die miskramen hebben gehad ter controle was. Voornamelijk omdat ik zo gestressd was. Ik ben nu eerlijk gezegd best wel boos op de verloskundige praktijk ook al is dit misschien onterecht, maar op het forum lees is dat bijna iedereen die een miskraam gehad heeft met ongeveer 12 weken een tweede echo krijgt. Volgens mijn verloskundige dekt de verzekering dit niet en daarom kan dit niet.

Maar als ik gewoon voor de eerste echo een verwijzing van de verloskundige zou hebben gekregen is dit toch een medische indicatie en wordt het toch gewoon vergoed?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,

Lesley

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lesley,

in principe heb je geen recht op een tweede echo bij 12 weken. Veel praktijken doen het wel maar het wordt inderdaad niet gedekt door je verzekering. Dat is op zich niet zo erg, dan gaat het af van je jaarlijkse no-claim. In principe is die tweede echo ook niet nodig, je hebt gezien dat het goed zat bij bijna 9 weken. Als je het toch heel graag wilt, zou ik het nog eens vragen, of je niet nog een verwijsbriefje kunt krijgen.

Mirjam

3. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Hoi Mirjam,

Hartstikke bedankt voor je antwoord. Ik weet nog niet wat ik wil, want aan de ene kant bereik ik er eigenlijk ook niets mee. Het hartje klopt nog steeds en daar gaat het om. Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

Grt,

Lesley

Deel Deze Pagina