voor weeen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hallo Dames,

Ik heb even een vraagje.
    Zijn voor weeen hetzelfde als oefen weeen? Ik ben nu a.s. woensdag 36 weken zwanger van mijn 1e kindje. Ik weet dus totaal niet wat ik allemaal kan verwachten.

Nu heb ik sinds een paar dagen dat ik wat vaker moet poepen. Soms heb ik ook het gevoel (niet de pijn, maar de drang) dat ik moet poepen, maar zodra ik zit komt er niks.. en heel soms als ik dan echt moet poepen krijg ik ook echt krampen.

Ook heb ik sinds gister dat ik vaker onder de douche sta omdat ik dat gewoon lekker vind, en vaak het gevoel dat me buik op knappen staat.. Hij is dan zoo strak en hard, en ik heb ook echt het gevoel dat me dochter der voetjes vast in me ribben zitten.

Toen ik dit aan me moeder en schoonmoeder vertelde (beide apart dus niet tegelijk aan elkaar) zeiden ze allebei dat ik waarschijnlijk voorweeen heb en dat dat inhoud dat me lichaam nu het teken geeft dat de bevalling niet geheel lang meer op zich laat wachten. Soms heb ik ook echt warmteaanvallen dan heb ik het in 1 keer bloed heet..

Ook zegt mijn schoonmoeder dat ik soms een heel rood hoofd krijgt, en als zij dan vraagt of k het warm heb of of er iets is.. dan is er met mij niks aan de hand..

Zullen dit echt de begin tekenen zijn??

2. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    hoi,
    Ik denk idd dat je lichaam zich aan het voorbereiden is voor de bevalling ,heb dit namelijk ook al een paar weekjes,heel vermoeiend en ook wel een beetje vervelend allemaal, maar schijnt er allemaal bij te horen en normaal te zijn, VK al 2 x voor niks laten komen ;)

Gr brit

3. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    jeetje is zo moeilijk te zeggen bij iedereen begind het anders maar indd het is allemaal een teken van dat je lijf zich aan het voor bereiden is op de bevalling en dat is helemaal zo raar niet hoor bij 36 weken.

gewoon alert blijven niet in paniek raken en gewoon de vlk bellen als je toch twijfelt kan nooit kwaad maar is altijd weer spannend dit is me 3de en ik ga mezelf warschijnlijk ook nu weer aan het einde af gaan vragen zou het nou echt beginnen ;) of toch niet want geen 1 bevalling of zwangerschap is het zelfde.

groetjes en succes

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Afgelopen weekend heb ik heel veel menstruatie-achtige krampen gehad (die zijn bij mijn ongi altijd heeeeeeel heftig, dus dit viel me nog heel erg mee, hahaha). Maar inderdaad ook i.c.m. veel harde buiken, benauwd krijgen, rood aanlopen... Ik denk dat het gewoon een beetje oefenen is wat mijn lichaam nu doet.
    Volgens de vk is het echt onmogelijk dat je het niet herkent als het echt begint (ondanks het verhaal van mijn moeder die het pas 2 uur voor de daadwerkelijke bevalling doorhad en een vriendin met een vergelijkbaar verhaal), dus ik wacht het gewoon rustig af... En anders heb ik het ook pas laat door; alleen maar beter, lijkt me, hahaha!

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Ik had met mijn zoon 4 weken van te voren al voor/oefen weeën nu al 5 weken van te voren (uitgerekende datum) . het zegt verder dus niet dat het kindje gauw komt
    (van jelle was ik 5 januari uitgerekend en hij is 3 januari geboren)
    maar het is niet voor niets die voor/oefen weeën

6. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik kom net bij de VK vandaan, en heb het haar ook even verteld.. Zij zegt ook dat dit voor/oefen weeen zijn en dat ze waarschijnlijk alleen maar erger zullen worden en vaker. Ik moet nu trouwens over anderhalve week al terug komen op controle..

Deel Deze Pagina