op de buik slapen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nachtvliinder, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hey ik heb een vraagje wie slaapt er nog meer op de buik?
    ik doe het wel ik voel me er wel wschuldig onder :oops: :oops: op een gegeven moment moet je toch op je zij gaan liggen, maaar ik kan gewoon niet in slaap vallen op mijn zij of rug.. wanneer ik op mijn buik lig kan ik in slaap vallen
    :( :(
    Ik heb het gelijk al tegen me vriend gezegd dat dat een heel groot probleem zou worden... heeft iemand hier ook last van, en hoe heb je het opgelost ( als het opgelost kan worden)
    en kan het nu in mijn 10e week kwaad?..
    want ben nu wel onzeker aangezien ik niks voel en hoor...maar wel hartsikke misselijk ben :(

onzeker onzeker onzeker

bedankt meiden ;)

2. Hester

Hester Niet meer actief

Volgens mij is het echt geen probleem hoor, zeker zo vroeg in je zwangerschap niet.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen.
    Ik vermoed dat er vanzelf een moment komt dat je merkt dat het buikslapen simpelweg niet meer lukt, of pijn doet.
    Dan ga je vanzelf op je zij liggen!

4. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Hoi nachtvlinder!

Ik heb dus hetzelfde probleem als jij! Kan absoluut niet in slapen vallen op een andere manier als op mijn zij. Vandaar jou onderwerp ook direct geopend toen ik hem zag. Ben gisteren naar de verloskundige geweest, en dit was mijn eerste vraag die ik aan haar stelde hahaha! Zij zegt dat het helemaal niet erg is om op je buik te slapen, gewoon doen! Ze zei zelfs dat er zwangere zijn die tot het eind van de zwangerschap op hun buik kunnen slapen (kan me niet vooooorstellen!) en dat dat niet erg was! Het voelt onnatuurlijk maar het maakt niks uit.
    Hopelijk is je misselijkheid snel een beetje minder. Ikzelf ben ook erg misselijk geweest vanaf week 6. Nu, sinds zo'n 1 a 2 weken, is het heel veel minder. Voel me stukken beter! Hopen dat het bij jou ook zo gaat. Veel plezier met je zwangerschap xxx

5. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Sorry, als op mn buik natuurlijk.... oeps tikfoutje hihi

6. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Toevallig hebben we het daar over gehad met de februari-mama's! We zijn nu rond de 27 à 28 weken zwanger en kunnen nu echt niet meer comfortabel op de buik liggen. Tot die tijd heb ik het in ieder geval nog gewoon gedaan (kan namelijk anders moeilijk slapen). Je merkt het echt vanzelf wanneer het niet meer kan, want of je krijgt protest (in de vorm van schoppen) of je krijgt pijn in je buik. Helaas lig ik dus nog of op mijn zij of op mijn rug en echt ideaal is het niet. Maar ja, het kan op een gegeven moment niet meer!

Veel succes!

DAGDAG :)

7. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hmmm, ik slaap ook nog steeds op mijn buik. Mag dit niet dan? je lichaam geeft toch zelf aan wanneer het niet meer gaat?

8. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    hahah nou dat lucht wel een beetje op, alhoewel ik het me niet kan voorstellen dat je tot je end op je buik ligt te slapen :( lijkt mij ook niet zo fijn liggen..

maar slaap jij ook nog op je buik?
    ik slaap er nog wel op en probeer langzaam aan ook op mijn zij te liggen maar dan ben ik een dik uur wakker en als ik dan weer op me buik lig dan slaap ik al voordat ik me heb omgedraaid :( :confused: :confused:
    hahahah maar ja als de vk het zegt dan zal het wel zo zijn he ;)
    bedankt meiden

9. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik heb ook zo lang mogelijk op mijn buik geslapen, tot een weekje of 22 geloof ik, daarna ging het zeer doen. Daarna op mijn zij. Kon echt heel slecht in slaap komen, rolde in mijn slaap weer op mijn buik, werd vervolgens weer wakker omdat dat zeer deed. Ik heb toen een voedingskussen gekregen van mijn moeder, die legde ik onder mijn buik en tussen mijn knieën. Is even wennen (zeker met omdraaien) maar slaapt een stuk fijner.

10. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hier nog een buikslaper. En het enige probleem wat ik tot nu toe ondervindt zijn mijn zere (.)(.)!
    Oja, soms voelt het alsof er een 'bolletje' onderin je buik zit, dat gevoel zal wel steeds sterker gaan worden en ik denk dat we dan niet meer op onze buiken slapen. :p

11. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    meestal kan ik nog wel op mijn buik liggen ja. Soms voelt het ook even niet zo fijn hoor, dan rol ik terug naar mijn zij. Maar over het algemeen slaap ik nog aardig wat op mijn buik ja, vooral om in slaap te komen.

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik slaap ook altijd op m'n buik. Nu ook nog steeds, maar ben dan ook nog niet zo ver...

Misschien dat het helpt om als het niet meer kan een voedings kussen mee te nemen in bed. Veel vrouwen gebruiken dit om comfortabel te liggen.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben ook een buikslaper als je buik wat dikker word dan kan ik je aanraden een voedingkussen te kopen en als je dan wat schuin gaat liggen half buik half zij kun je nog wel een tijdje lekker slapen maar ja dan krijg je misschien (hopelijk niet) weer andere slaap problemen.

veel slaapplezier

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Enzelfs dat helpt niet altijd om lekker te kunnen slapen ;)

15. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    ojee hahah nou dat wordt lachen dan..( voor mijn vriend ) want ik ben echt zo'n zeur..ik niet slapen Jij niet slapen :evil: :evil: ;)

ach arme schat, ja zij moeten toch ook wast voelen van die baby die ze gemaakt hebbe, anders zijn ze er zo makkelijk van af de eerste maanden ;) :) 8) :evil:

16. minke

minke Actief lid

Ik heb tot aan het eind op mijn buik geslapen :D.
    (Moet er wel bij zeggen dat ik met 32,4 weken ben bevallen)
    Maar ik vond het tot het einde aan toe HEERLIJK liggen!
    En het kan echt geen kwaad voor je baby... die zit wel veilig.

Minke

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik lig ook gewoon half op mn buik hoor... helemaal gaat niet maar met 1 been opgetrokken. Meestal vind Puk het niet erg, vind ie het wel dat laat ie het wel merken. Voor je kindje hoef je het in ieder geval niet te laten... het slapen in welke positie dan ook wordt langzaam aan zowiezo minder

18. Niet meer actief

Hier ook nog een buikslapertje! Met een been omhoog getrokken en een kussen eronder. Gaat prima!

19. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Ik riep ook al maanden voordat ik zwanger werd dat slapen een groot probleem zou worden. Ik kon altijd echt alleen maar op mijn buik slapen. Maar direct vanaf het begin dat ik zwanger was (6 of 7 weken) lag het al niet lekker meer. Eerst deden vooral mijn boobs erg zeer, dus toch maar op mijn zij gaan liggen. Gevolg: uren wakker liggen..... :x
    Na een paar weken kreeg ik ontzettende steken in mijn buik als ik er toch op ging liggen, dus nog steeds op mijn zij proberen te slapen. Gevolg: nog steeds wakker liggen. :x
    Nu ben ik 22 weken zwanger en vind ik het ronduit K*T liggen op mijn buik, dus probeer ik afwisselend mijn linker zij, mijn rechter zij en mijn rug.

Maar ik slaap nog steeds heeeeel slecht :cry:

Het lijkt wel of ik al wordt voorbereid op de eerste maanden met een baby. Er volgen vast nog heel veel slapeloze nachten ;)

Diana

20. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik snap niet waarom het een probleem moet worden voor je...als het geen pijn doet en je kan nog op je buik slapen is er toch niks aan de hand? Die baby zit echt heeeeel goed ingepakt.
    Ik slaap overigens met mijn dikke buik nog steeds half op mijn buik. En het gaat nog steeds goed met de baby :)

Deel Deze Pagina