Harde buiken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Roosenzo, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Afgelopen week bij de verloskundige had ik daar ter plekke 2 keer een harde buik. Ik wist wel dat ik ze vaak had, maar de verloskundige vond 2 keer in 5 minuten wel erg veel. Ze zei dat je er maximaal 10 per dag mag hebben en ik heb er echt veel meer. Heb de afgelopen dagen even een beetje opgelet en zit toch elke keer wel rond de 30 a 40 per dag. En als ik aan het werk ben mis ik er denk ik nog wel eens eentje, want ze doen niet altijd pijn. Nu moest ik mn urine laten testen op een blaasontsteking, maar die heb ik dus niet. Wel had ik te veel eiwit in mn urine. Nu weet ik eigenlijk niet precies wat ik moet doen. Heeft iemand ervaring met veel harde buiken? En wat was daar de oorzaak van en wat moest je toen doen?

2. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf geen ervaring met veel harde buiken, maar wat ik hier doorgaans lees is dat er dan meer rust genomen moet worden. Ik weet niet of je de hele dag erg actief ben??? 30 a 40 is ook echt een extreem aantal. Misschien weer terugkoppelen aan je verloskudige en dan aan een ctg voor extra controle, om te kijken hoevaak precies en dan verder kijken samen met gynaecoloog???

Ik weet t ook niet hoor, maar ik schik wel van de aantallen.
    Blaasontsteking is het niet, maar laat het wel even verder onderzoeken.

Succes, groetjes Claire

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat is veeeeeel te veeel in deze termijn.. heeft je vk je niet direct op rust gezet!! ??

gelukkig doen ze nog neit veel pijn, maar dat is echt een teken van je lichaam rust nu. heb je al terug gekoppeld dat er wel eiwitten in je urine zit, ik denk dat je dan nl. even voor controle naar de gyn . moet ..

O ja ik heb zelf een extreem gevoelige baarmoeder baarmoeder en zit ook rond de 30 a 40 harde buiken per dag vanaf 19 a 20 weken.. bij colin kreeg ik met 30 weken premature weeen. er is wel verschil hoor.. dus word niet gelijk bang.. zo'n 20 a 25 harde buiken per dag doen bij mij echt pijn.
    ik moet al rustig aan vanwege mijn bi,zenuw beknelling..Maar door de harde buiken mag ik niets meer tillen en zoveel mogenlijk rust.
    er zit bij wel wel weer een verwachting van te vroege weeen, maar dat hoeft bij jou dus niet zo te zijn, maar harde buiken kunnen omslaan in weeen en daarom word dan rust voorgeschreven.

4. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik heb de verloskundige wel gebeld omdat er dus eiwit in mn urine zat. Maar omdat mn bloeddruk laag is was dit niet meteen gevaarlijk. Moet over een paar dagen nog een keer mn urine laten testen. Ik werk wel heel veel. Denk persoonlijk dat het daar aan ligt eigenlijk. Maar niet alle harde buiken doen dus pijn. Soms heb ik er eentje die niet echt pijn doet maar ik toevallig wel doorheb omdat ik in bed lig ofzo en als ik er dan op druk doet het weer wel pijn. De verloskundig heeft wel gezegd dat als het geen blaasontsteking was ik wat rustiger aan moest doen. Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet gaan doen. Ja, minder werken ofzo, maar moet ik me dan ziek gaan melden? Lijkt me ook weer wat overdreven misschien....weet het ook niet. Maar wil niet dat mijn harde buiken in weeen over gaan natuurlijk.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als jij zelf al weet dat het aan je werk ligt ja dan word het dus wel in ieder geval gedeeltelijk ziekmelden.
    ik vind het raar dat je vk aangeeft dat je het rustuger aan moet doen , maar niet aangeeft hoeveel rustiger..

een vriendin die veel harde buiken had, die ook niet echt zeer deden, moest volledig thuisblijven.. ik dus ook.. dus denk niet dat het overdreven is.

6. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werk je veel aantal uren? Of doe je zwaar lichamelijk werk? Misschien kan je iets aan de werkverdeling doen? Zodat je meer pauzes tussendoor kunt nemen. Of bijv 2uur minder per dag gaan werken. Of halve dagen als dit weinig effect heeft. Je kan ook contact opnemen met de bedrijfsarts en in overleg daarmee kijken hoe je het een en ander aan kunt passen. Hoef je je niet meteen helemaal ziek te melden maar wel dingen aanpassen.

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Beetje rare vraag, maar kun je een harde buik altijd voelen??:) Ik heb ze volgens mij nog nooit gehad. (niet dat ik dat erg vind), of kun je ze hebben zonder dat je het eigenlijk door hebt?? ;)

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik werk officieel 32 uur, maar dat is de laatste weken steeds rond de 50 uur per week geweest. Sta en loop veel tijdens mn werk. Ga morgen wel even bij mn baas langs, misschien heeft hij een idee. Betwijfel het eigenlijk....anders bel ik volgende week de verloskundig nog wel een keer. Weet het ook niet....

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Je kunt ze ook hebben zonder dat je het door hebt hoor. Van sommige harde buiken voel ik ook niks. Maar andere doen weer wel pijn. Soms lig ik in bed met mn hand op mn buik en wordt ie zomaar ineens keihard. Die hoeft dan dus niet perse pijn te doen en die voel ik dan toevallig omdat ik net mn hand er op heb. Ook als ik 's nachts wakker wordt voel ik eigenlijk altijd aan mn buik en dan is ie ook regelmatig hard en die doen dan ook bijna nooit pijn.

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Oke bedankt!! Ik zal er es op letten of ik ze dan heb en hoe vaak.

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Doe dat :) Je schijnt ze ook wel nodig te hebben, ze zijn dus ook wel nuttig geloof ik...

12. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik heb er ook enorm veel last van. Ben dan ook vorige zondag opgenomen in het ziekenhuis met weeën maar die hebben ze kunnen stoppen. Sinds vandaag ben ik wel weer thuis. Best inderdaad bijhouden hoeveel je er ongeveer hebt en toch laten opvolgen als ze pijn doen! Dat is het enige wat ik je als tip kan geven. En in geval dat ze pijnlijk zijn toch opletten met wat je doet en genoeg rusten!

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik had ze de vorige zwangerschap ook enorm vaak. En rust hielp helemaal niets. Ik ben er dus gewoon mee doorgelopen en het heeft bij mij geen kwaad gehad. Ik probeerde wel naar mijn lichaam te luisteren. Ik had ze bijvoorbeeld vaker als ik veel ging wandelen. Dus dan ging ik even ergens zitten. Maar ik had ze 's avonds op de bank ook erg vaak. Dus ja...
    Mijn buik voelde ook constant semi-hard aan.

Dit keer heb ik ze veeeeel minder. Eigenlijk alleen als de kleine druk aan het bewegen is.

Deel Deze Pagina