Help! Teveel kaneel?????

Discussion in 'Gezondheid' started by mammie1982, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Vanmorgen moest ik snel naar mijn werk en normaal eet ik heel gevarieerd, maar mijn brood was op, dus het van die Peijnenburg bammetjes minder suiker meegenomen.

Ik heb er maar liefst 3 op! Ze wegen 45 gram per stuk. Verder heb ik gewoon brood gegeten etc.

Ben nu 6,5 week zwanger en gisteren het hardje zien kloppen! Ben helemaal gelukkig, maar nu ook een beetje bang, want ik las zojuist per toeval dat er in ontbijtkoek veel kaneel is en dat kaneel slecht is in de eerste 3 maanden van de zwangerschap!

Moet ik me nu zorgen maken!

ps. ik eet normaal nooit ontbijtkoek, maar ja, zwanger...., honger....

Groetjes,

Marloes

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Als je eenmalig 3 van die bammetjes eet kan het zeker weten geen kwaad. Het gaat er meer om dat je niet dagelijks of met enige regelmaat 3 van die bammetjes eet. Maak je echt maar geen zorgen. Vanaf nu gewoon niet meer van die bammetjes eten...

Trouwens ik heb het bij mijn eerste zwangerschap (nadat ik een paar keer kaneelijs op had in het eerste trimester) gevraagd aan de gyn of dat nou idd zo slechts is als dat men zegt en hij gaf aan (is een "ouwe rot" in het vak) dat hij er nog nooit van gehoord heeft dat je dat niet mag eten. Ik kijk regelmatig op de site van het voedingscentrum.nl als ik twijfel of ik iets wel of niet mag eten en daar staat het ook niet op dat het niet mag. Bij ons in het ziekenhuis houden ze de lijst van het voedingscentrum aan als het gaat om wat je wel en niet mag.

Dus geniet lekker van je zwangerschap en maak je niet te druk!

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

van kaneel moet je zo verschrikkelijk veel eten wil het iets van kwaad kunnen.. dus niet druk over maken en gewoon ontbijtkoek blijven eten..

als je nou een heel potje kaneel leegschud in je mond elke dag .. ja das wel teveel.. maar appeltaart, appelflappen, ontbijtkoek e.d. hoef je je niet druk om te maken.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik kan je miss wat gerust stellen...ik eet veel kaneel; Ontbijtkoek, kruidnoten, speculaas, pannenkoeken en geroosterde broodjes met suiker en kaneel, etc.. Héérlijk!!!
    Net zoals Mimi83 zegt, je moet echt zóó veel kaneel binnen krijgen voordat het schadelijk is. Volgens mij komt niemand aan die hoeveelheid.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kan alleen kwaad als je enorme hoeveelheden tegelijk binnenkrijgt. Drie bammetjes kan echt geen kwaad! Dan praat je meer over hele ontbijtkoeken en zakken pepernoten.

6. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb in de eerste drie maanden bijna dagelijks ontbijtkoek gegeten omdat ik niks anders kon eten. En volgens mij is dat gewoon goed gegaan ;)

Mikun likes this.
  7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kaneel is slecht in de hoeveelheid dat je bijvoorbeeld 5 appeltaarten en een zak speculaas leeg zou moeten eten. 3 plakjes ontbijtkoek is dus echt niet erg! Ik heb aan het begin ook vaak ontbijtkoek gegeten, en laast een heel pakje speculaas in 2 dagen, heerlijk! En nu weer even rustig aan ;)

8. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Toen ik bij de verlos. kwam benoemde ze zelf van joh ik krijg veel vragen over het eten van pepernoten e.d. maar dan moet je gewoon doen hoor, kaneel zou slecht zijn maar ze vermelden niet bij het onderzoek dat het om een grote dosis pure kaneel gaat. Dus niet waar het in is verwerkt.
    Niet te druk maken en gewoon lekker eten,

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,959
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij moet je ongeveer 28 hele ontbijtkoeken eten, voordat het kwaad kan... ;) Niet te druk om maken!
    Sowieso is van kanaal (nog) niet aangetoond dat het schadelijk is. In kaneel zit een stofje en dat stofje lijkt op een ander stofje. En van dat andere stofje weten ze wel dat het in grote hoeveelheden schadelijk is. Vandaar dat soms geroepen wordt dat je met kaneel ook voorzichtig moet zijn. Maar de echte professionals (gyn, vk etc) geven aan dat normale hoeveelheden kaneel geen kwaad kunnen.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Waarom lees ik dit nou weer, zit meteen weer met een zak pepernoten op schoot....

11. misa

misa Niet meer actief

Geen paniek! je moet echt wel ladingen kaneel eten voordat het slecht is...! Ik denk dat er veel meer andere of nog slechtere dingen zijn om te eten/drinken! :)

Share This Page