harde buiken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mama079, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Beste verloskundigen,

Ik ben nu ruim 22 weken zwanger en heb, gelukkig gezien de voorgeschiedenis, nog nauwelijks harde buiken gehad. Nu heb ik gisteren echt veel te veel gedaan en kreeg ik bij alleen al lopen een gespannen buik met een krampend gevoel in de onderbuik. Het voelde niet zoals bij een harde buik dat de hele buik samentrekt. Ik kon de gespannenheid alleen voelen door op de buik te drukken, maar het krampende gevoel onderin voelde wel vervelend. Is dit normaal? Ik had 's nachts wel een paar keer een harde buik, is dat normaal in rust? Ik heb overigens ook vaak een gespannen onderbuik na het plassen. Urine is gecontroleerd en is goed. Ik zal het vrijdag ook even met de gyn overleggen. Wat is in deze het advies mbt tot werken? Nog even aankijken of eerst even rust? De onder buik voelt vanmorgen soms ook wel wat kramperig . (voor t overzicht de concrete vragen even vetgedrukt ;))

Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Als je een dag veel gedaan hebt kan je buik hierop reageren door een harde buik maar ook een gespannen gevoel.
    Dit is een teken dat je rustiger aan moet gaan doen.

Af en toe een harde buik mag, zo 10 per dag mag, kan in rust zijn maar ook in activiteit.

Nu dus echt even de rust pakken.

Groetjes Ineke.

Share This Page