vrijen in de laatste maanden

Discussion in 'Zwangerschap' started by chriss2010, May 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chriss2010

Nov 28, 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even een vraagje over vrijen in de laatste 2 maanden van de zwangerschap. Ik heb namelijk ergens geleden dat er aangeraden word om in de laatste 2 maanden een condoom te gebruiken ivm infectiegevaar als de vliezen breken.
    Hebben jullie dit ook gedaan?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee en dat hoeft ook niet. de kans dat je vliezen breken is maar 10%, dus dat ze breken tijdens seks of zonder dat je het merkt is nog kleiner.

tijdens mijn vorige zwangerschap hebben we zonder problemen seks gehad tot 2 dagen voor de bevalling.

3. Dais77

Dais77 Actief lid

Nov 22, 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Ik zelfs tot een paar uren van te voren haha.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Je moet gewoon geen seks meer hebben als ze gebroken zijn maar de kans dat ze breken tijdens de seks is wel heeeel klein.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb bij de oudste gewoon sex gehad tot de uitgerekende datum (in de hoop dat ze zou komen, hahah). Bij de jongste tot 35 weken en ineens durfde ik niet meer..

6. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    maar wat ik mij dan afvraag he, zit het hoofdje dan niet in de weg?

Ik mag vanaf wk 28 geen sex meer hebben (zie onderstaand) maar als ik met mijn vinger voel, dan zit gelijk het hoofdje daar, met inwending onderzoek 'stootte' ze ook tegen het hoofdje, zo diep licht het. Dat kan dan toch nooit 'prettig' zijn als je kindje als is ingedaald?

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nooit last van gehad eigenlijk. misschien is het persoon anders?

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Nee hoor

9. YellowButterfly

Je stoot niet tegen het hoofdje, maar er langs ;) (hier ligt het hoofdje ook heel diep en direct te voelen achter het schaambot)

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

je kunt gewoon sex hebben hoor, sprake van infectie gevaar is er pas wanneer je vliezen daadwerkelijk gebroken zijn,

vaak raad de vk of gyn zelfs aan om even flink sex te hebben.... omdat er in het sperma iets zit wat de bevallen op KAN wekken.

hier hebben wij bij beide zwangerschappen rond een uur of 23.00 nog seks gehad en 02.00 die nacht zijn bij beide mij de vliezen gebroken.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    hoe kan je t hoofdje voelen dan?? (of ben ik nou heel dom ;) )

12. YellowButterfly

Als het kindje heel diep ligt is het hoofdje te voelen achter je schaambot, inwendig dus.

13. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Het doet bij mij alleen beetje zeer, lijkt wel alsof hij (de baby) tegen de uitgang aan ligt en het nauwer wordt. vriend zegt ook dat het lijkt aslof hij voelt dat er iets zit. is natuurlijk niet zo maar doet wel beetje zeer...bij jullie totaal niet? niks anders als anders? Komt dat misschien omdat mn placenta zo laag ligt?

Share This Page