Harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ka85, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hallo,

Ik heb een vraag n.a.v. mijn verloskundigebezoekje van vanmorgen. Ik heb aangegeven heel veel harde buiken te hebben. Ik heb nu 2 keer blaasontsteking gehad waar dat van zou kunnen komen, maar vorige week heb ik mijn urine nog laten controleren en na de kuur was het weg. Ik blijf alleen veel harde buiken houden. Bij de kleinste dingen als een volle ovenschaal in de oven zetten, mijn dochter in de stoel tillen, fietsen, schakelen in de auto, trap lopen, enz.
    Bij mijn dochter heb ik ook veel harde buiken gehad en moest ik op een gegeven moment rustiger aan doen en ook stoppen met werken. Zij bleek op het laatst erg klein en de vk benoemde dat ik misschien beter bedrust voorgeschreven had moeten krijgen. Nu zit ik door verhuizing in een andere praktijk met dus ook andere verloskundigen. Toen ik het vanmorgen aangaf van de harde buiken had ze zoiets van dat hoort erbij. Je hebt het nu eenmaal drukker met een klein kindje over de vloer. De baby had nu ook meer ruimte en kon meer bewegen wat harde buiken kon geven. Verder kon het geen kwaad en moest ik gewoon mijn ding blijven doen. Rustiger aan doen hoefde niet. Eventueel een buikband was een optie.
    Ik begin nu heel erg te twijfelen. Voor mijn gevoel moet ik er wel om denken en ik maak me ook wel zorgen, omdat mijn dochter zo klein was. Al die harde buiken kan toch niet goed wezen, hoewel er geen regelmaat in zit of ze echt pijnlijk zijn. Gewoon niet prettig. Maar goed, als zij zegt dat rustiger aan doen of minder werken geen effect heeft, is dat dan wel nodig? Moet ik nu luisteren naar mijn eigen gevoel of naar de verloskundige? Wat raad jij mij aan?
    Alvast bedankt!

Groetjes Ka

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is wel waar dat je bij een tweede zwangerschap meer harde buiken kunt hebben. Zeker als je het ook al had bij de eerste, dan past het blijkbaar bij je. Het is erg vervelend maar niet ernstig. Door harde buiken vertraagt de groei niet. Als je meer rust groeit een kindje soms wel beter. Zolang de groei goed gaat volgens schema is er geen reden om nu rustig aan te doen. tenzij je zoveel last hebt van de harde buiken dat je wel moet. Als je er mee blijft zitten zou ik nog een keer overleggen met je eigen verloskundige en je zorgen uiten.

Mirjam

Deel Deze Pagina