kans op miskraam na echo 8 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carmpje, 21 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    als je bij 8 weken een echo hebt waarbij alles er perfect uit ziet,
    hoe groot is dan de kans nog op een miskraam bij een leeftijd van 27 jaar?

2. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Kansen weet ik niet, maar het kan nog wel.

Ik heb met 7 weken en 5 dagen een termijnecho gehad. Het hartje klopte toen goed.
    Mij hebben ze toen verteld dat dit echter absoluut geen garantie is dat het niet alsnog misgaat.
    Ze hebben mij uitgelegd dat in de eerste 12 weken van alles in principe de basis wordt gelegd. Als dat ergens stokt of niet helemaal goed gaat, dan grijpt meestal je lichaam toch in. En dan kan je dus alsnog een miskraam krijgen.
    De 1e 12 weken blijven dus superspannend (en daarna vindt ik ook nog steeds wel hoor).
    Succes!

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik heb ook gehoord dat wanneer je op de echo een kloppend hartje hebt gezien, de kans op een miskraam wel fors afneemt. De kans bestaat natuurlijk nog wel, maar is dan wel kleiner.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mn zwager en schoonzus nog een half procent.

5. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    n half procent?
    :D :D
    zo he, dat is erg weinig nog maar!
    Dus dan kan ik het eigenlijk daarna, als alles goed is, wel vertellen aan de buitenwereld!

Of toch maar wachten tot 12 weken?

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou persoonlijk wachten tot na de 12 weken echo, maar dat is mijn mening. Dan weet je echt vrijwel zeker dat t goed zit!

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij mij heeft de gyn nadrukkelijk gezegd dat een goede echo met kloppend hartje bij 7 of 8 weken een prima teken is maar absoluut nog geen garantie! Er kan nog vanalles gebeuren. Pas bij de echo met ruim 11 weken mocht ik er op gaan rekenen dat het een gezonde zwangerschap was.

Of je het verteld, is natuurlijk aan jezelf. Ik heb het wel met 8 weken verteld omdat ik zoveel last had van allerlei kwaaltjes dat ik van het ene smoesje in het andere viel. Bovendien wist iedereen in mn omgeving dat we bezig waren. Voor mij dus een reden om het al vroeg te vertellen.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik was 20 jaar bij mijn vorige zwangerschap en de echo met 9 weken zag er prima uit, echter met de echo van 11 weken zagen we dat het hartje was gestopt met 10wk en 5 dg. ik dacht het zit wel goed en had helemaal geen rekening meer gehouden dat het nog mis kon gaan, domme pech misschien maar ik zou pas blij worden als bij de echo van 3 maanden zie dat alles er prima uitziet omdat dan het kindje eigenlijk helemaal compleet is en alleen nog maar moet groeien.

9. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

Ik wil niet vervelend doen maar ik heb een echo gehad met 8 weken en met 8 weken en 2 dagen is het hartje gestopt met kloppen. Wij hebben t ook verteld na die 1e echo. We moesten later wel iedereen (vrienden en kennisen via sms-je familie natuurlijk persoonlijk) vertellen dat het niet goed was Het fijne hieraan vond ik dat toen ik gecurreteerd werd etc iedereen t ook wist en mee leefde etc. Maar volgens mij is de kans gewoon net zo groot. Ze zeggen niet voor nix de eerste 12 weken....

Succes.

10. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    hoi redrose,
    wanneer kwamen jullie er dan achter dat het hartje gestopt was? Pas bij de 12 weken echo?

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bij mijn 1e zwangerschap is het misgegaan toen het kindje 9 weken was, met 8 weken was alles dus nog in orde. Ik wil niet negatief zijn, maar ik vind het raar dat een arts of vk zegt dat de kans dan nog maar een half procent is ofzo, je hoort het best wel vaak dat het na 8 weken nog mis gaat.
    Maar als je het wilt vertellen kan dat toch gewoon? Het risico is dat de zwangerschap nog kan misgaan, maar als dat gebeurt kan je ook veel steun ondervinden. En de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed.
    Succes ermee.
    Groetjes, Anakin.

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ook mijn verloskundige kwam met het verhaal aan (bij de echo met 10wkn) dat de kans dat het misgaat een stuk kleiner is, eigenlijk net zo klein als in de rest van de zwangerschap. Zekerheid kan je nooit krijgen zei ze. Maar ze zegt dat ze bij een bepaalde lengte van de beeb en een goed kloppend hartje ervan uit gaan dat alles goed gaat. De kans is nu volgens haar 1 a 2 %, maar dat blijft zo de gehele zwangerschap.

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb met 7,5 week een kloppend hartje gezien, maar ik heb af en aan last van bloedingen, dus voor mij blijft het spannend. Volgende week (ruim 12 weken) weer een echo en dan hoop ik wel dat alles nog goed is.

Wij hebben het met 6 weken al verteld omdat we het gewoon niet voor ons konden houden. Toen het mis leek te gaan, hadden we juist veel steun aan iedereen en begrepen ze op het werk ook goed waarom ik een dagje thuisbleef.

It's up to you!

14. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi Carmpje,

Lees je vraagje nu pas, maar idd pas met de 12 weken echo... Helaas. Gelukkig snel weer zwanger geraakt en deze keer gaat het allemaal (tot nu toe) goed...

15. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Oh jah, en zoals je leest is het juist wel prettig als de mensen om je heen het weten. Als t fout gaat zijn ze er ook voor je en dat is meer dan prettig...

Deel Deze Pagina