Wat voel je eigenlijk. Hoe lang duurd dit per dag. Hoe vaak kan je het krijgen. Vanaf wanneer krijg je dit. ? 4 vragen in 1 keer
het voeld bij mij net of mijn buik verkrampt en je buik wordt gewoon heel hard net of je baby helemaal tegen de rand van je buik aan ligt. het duurd meestal niet zo heel lang hoogstens een paar minuutjes en dan wordt het weer zachter ik heb het wel een paar keer per dag. ik heb het al een paar weken denk dat het bij week 29 misschien nog wel eerder is begonnen. ik hoop dat je zo voldoende info hebt het is trouwens ook verschillend per persoon.
Het voelt alsof je buik als een voetbal wordt opgeblazen, zo hard. Harde buiken zijn niet pijnlijk maar wel hinderlijk. Als ze wel pijnlijk zijn moet je aan de bel trekken bij je vk. Als het goed is duurt een harde buik niet langer dan een aantal seconden of hooguit een aantal minuten. Niet iedereen heeft last van harde buiken. Zelf heb ik er vrij veel last van gehad, vanaf mijn 17e zwangerschapsweek. Werd vooral veroorzaakt door mijn gevoelige baarmoeder in combinatie met teveel drukte soms. Vanaf het begin van mijn verlof heb ik juist minder last van harde buiken. Als je elke dag veel harde buiken hebt, moet je aan de bel trekken bij de vk. Sommige zwangeren hebben helemaal geen last van harde buiken, anderen juist heel veel. Over het algemeen kun je er meer last van krijgen tegen het eind van je zwangerschap, vanaf zo'n 28 weken. Dan groeit je kindje hard en krijgt steeds minder bewegingsruimte. Door grote bewegingen van je kindje kunnen ook harde buiken optreden. Groetjes, Wendy