harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sjaak, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaak

sjaak Actief lid

10 apr 2006
    154
    0
    0
    rotterdam
    Hoi,

Ik ben voor het eerst zwanger (na 2x miskraam) en ik heb een vraag over 'hard buiken'.

Ik heb nu sinds een week (mn aan het eind van mijn werkdag (druk, rennen, stressvol) of als ik mij anderszins heb ingespannen een harde - en soms ook wel (iets) pijnlijke - buik. Dit houdt lang aan (soms wel een half uur) en ik moet eigenlijk wel stoppen waar ik mee bezig ben. Op rustige dagen nergens last van (nou ja, wel af en toe hard, maar kort (minuten en niet zo vervelend dat ik moet stoppen met waar ik mee bezig ben).

Nu heb ik in zwangerschapsboeken gelezen over Braxton-Hicks-contracties (ofwel de oefenweeen), maar die zouden kort moeten duren (halve minuut, soms paar minuten) en geen pijn doen volgens de boeken.

Zijn die harde buiken nu normaal (dus oefenweeen), of moet ik mij zorgen maken. (mijn controle 2wk geleden en 20-wk echo was helemaal goed en ik voel iedere dag goed leven. Maar ik durf mijn verloskundige eigenlijk niet te bellen, en ik moet pas over 3,5wk weer op controle (hiervoor ging bij mij niet ivm werk)).

Alvast dank voor jullie antwoord.
    Groetjes, Sjaak

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sjaak,

als ik jouw verhaal lees heeft het duidelijk te maken met hoe druk jij bent. In dit geval adviseer ik je om je activiteiten aan te passen en naar je lichaam te luisteren. Het kan geen kwaad en je hoeft je verloskundige niet te bellen (tenzij je je zorgen maakt of er regelmaat komt in de harde buiken). Ik denk dat het een signaal van je lichaam is om rustiger aan te doen. Blijf wel bewegen, maar op een rustiger tempo en verdeeld over de dag.

Mirjam

Deel Deze Pagina