Hallo, De laatste tijd merk ik dat mijn baby echt enorm druk aan het worden is in zijn bewegingen, hij schopt en bokst er echt enorm op los en soms denk ik weleens dat hij de hele boel stuk maakt daarbinnen Het is soms echt behoorlijk pijnlijk gewoon en ik zou errrg graag willen dat hij wat rustiger werd, vooral 's nachts. Hij slaapt meestal hooguit een uurtje en dan begint het weer en zie je zijn handjes en voetjes giga uitpuilen, of hij haakt met zijn voetje achter een rib. Niet fijn. Nu zei mijn verloskundige bij de vorige controle dat er aan de bovenkant nog zelfs iets ruimte is. Dit terwijl je van bijna iedereen hoort dat het kindje tegen het einde veel rustiger wordt omdat het echt klem komt te zitten. Mijn baby is al wel ingedaald. Maar kan ik concluderen dat hij aan de kleine kant is? Betekent dit ook dat hij waarschijnlijk nog wel even op zich laat wachten? Ik ben het namelijk behoorlijk zat aan het worden, maar dat komt meer door mijn rugpijn, bekkenpijn en duizeligheid... Het is gewoon zo vervelend dat de nachten nog onrustiger worden voor mij dan ze al waren en da's erg vermoeiend...... Groetjes, Emma
hoi Emma, je kunt zeker niet concluderen dat de baby klein is, dat slaat nergens op! Dat er nog ruimte is komt vaak voor en zegt niet veel over de grootte van de baby, meer over de ligging. Het is voor jou vervelend dat de baby zo druk is, maar het is wel een goed teken, hij heeft het nog erg naar zijn zin daarbinnen en is in goede conditie. Het zegt niets over het moment van bevallen. Probeer 's middags even te gaan liggen zodat je toch aan je rust komt! Mirjam