Harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momof3, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Oké, bij jou duren ze soms dus ook wat langer. Had je dat ook al vroeg in de zwangerschap, bv rond de 23 weken?

2. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik heb naast de harde buiken ook echt dat mijn baarmoeder gespannen staat en dat dat lang zo blijft (en dat begon toen ik ongeveer 24 weken zwanger was). Daar maakte de vk zich ook zorgen om en daardoor veel rust (maar tot nu toe zit alles nog potdicht).

3. Trees

Trees Niet meer actief

Dat heb ik inderdaad ook en daar is de gynaecoloog niet zo tevreden mee. Overigens noemt hij dit geen harde buik en ik vind het ook anders voelen dan een harde buik. Deze zijn namelijk veel korter en veel harder dan een gespannen buik.

4. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja klopt! Wanneer mijn baarmoeder zo gespannen wordt voor langere tijd voelt dit bij mij vooral heel zwaar aan. En dat is volgens mij ook hetgene waar de verloskundige zich het meeste zorgen om maakte. Toen ze dat voelde (met 24 weken) gaf ze ook aan dat het echt rustiger moest, anders zag ze me voor de 30 weken aan de weeenremmers. Die harde buiken (die soms pijnlijk zijn) is meer een golf (voel ik duidelijker opkomen en afnemen).

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maar ik vind het zo moeilijk om uit te leggen aan anderen waarom ik nu precies thuis zit en rust moet houden. Want eigenlijk voel ik me verder niet slecht. Alleen gaat mijn baarmoeder in opstand bij drukte, :) .

6. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad een golf. Ik kon er even niet opkomen. Dat is inderdaad het verschil. De gyn vond mijn buik tussen de harde buiken door te hard en volgens hem is het belangrijk dat deze tussendoor de kans krijgt om goed te ontspannen.

Heb jij het nog steeds?

7. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu ik rust heb is het constante gespannen gevoel veel minder. Toevallig laatste dagen weer meer last (maar ik voel stress omdat ik morgen de arbo moet bellen en mijn mannetje wat minder voelde, dus ik enk dat het daardoor komt). De hoeveelheid harde (pijnlijke) buiken verschilt per dag en af en toe krijg ik er ook krampen bij.

En bij jou?

8. Trees

Trees Niet meer actief

Het ging een paar weken erg goed, maar de laatste dagen is het weer prut. Het helpt ook niet echt mee dat ik midden in een verbouwing zit en er allerlei klusjesmensen rondlopen. Morgenochtend heb ik weer controle. Ik krijg er ook steeds meer krampen bij. Ik vind het best eng.

9. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    We zijn bijna even ver! Bij jou moet de kleine toch ook nog echt een paar weken blijven zitten. Toen ik de waarschuwing van de vk kreeg zaten we hier ook met een verbouwing en had ik veel drukte op het werk.
    Ik heb gisteren weer gebeld i.v.m. krampen. Ik vind het zo moeilijk om te bedenken wanneer ik moet bellen en wanneer niet. Gelukkig heb je morgen controle! Mijn vk zegt wanneer ik krampen heb: aankijken of ze niet verergeren en met regelmaat komen en als ik het niet vertrouw, altijd bellen (en dan checken ze het weer even). Had je het bij de zwangerschap van je dochter ook? Zit jij ook thuis van je werk (en hoe lang al)?

Deel Deze Pagina