Hallo allemaal Ik ben 32 weken zwanger en alles gaat eigenlijk heel goed. Maar twijfel ik even over het volgende. Sinds eergisteren (maandag) is mijn kleine drukker dan daarvoor. Het lijkt wel of hij constant aan het bewegen is, ongeacht of ikzelf druk ben of rustig zit. Gisteren (dinsdag) was weer een nieuw verhaal. Zeker 20 keer gedurende de dag deed het echt pijn als hij schopte/bewoog. Voornamelijk in de regio aan de linkerkant net boven mijn navel. En met pijn bedoelde ik dat ik in reactie echt mijn adem inhielt, mijn tanden op elkaar zette en de leuningen van mijn bureaustoel fijn kneep. Ook in de trein naar huis en 's avonds in bed ging het door. Sinds ik vanochtend ben opgestaan heb ik dit al een paar keer gevoeld. Ik vind het helemaal niet prettig en zit bijna met samengeknepen billen de volgende 'aanval' af te wachten... Herkend iemand dit en moet ik hieraan gaan wennen voor de komende 8 weken, of verdwijnt het ook weer?
De pijn niet, maar de drukte wel. Die van mij is soms een dag of 2 a 3 druk en dan weer een aantal dagen stukken rustiger. Misschien dat dat bij jou ook zo is, krijg jij ook weer wat rust.
Mijn moeder had aan de buitenkant blauwe plekken van mijn broer en mijn zus heeft haar een gekneusde rib geschopt (alleen ik was lief ) Helaas kan het dus best pijnlijk zijn, maar zoals hier boven al gemeld, meestal is het niet constant heel druk.
Ik voelde de baby ook vanaf 32 weken opeens veel harder bewegen, toen ging mijn buik ook opeens hard op en neer. Gelukkig niet zo dat het echt zeer doet, wel af en toe wat gevoelig
had bij de oudste ook een gekneusde rib en dat dwarsliggen was ook zeer ongenaam. Op het laatst hebben ze wat minder ruimte , toen werd het weer wat minder. Dat golfzwembadeffect als je in bed ligt en je buik schiet echt alle kanten op vond ik altijd wel spectaculair!
Oh good luck want dit ga je nog even houden helaas. Heb het gevoel dat ik links boven blauw ben van binnen omdat ze steeds met haar knieen en voeten af zet daar. Zeer pijnlijk en om eerlijk te zijn ga ik dat ook niet echt missen straks. De eerste had dit trouwens niet zo extreem die draaide alleen.
Dit is bij mij de 4e zwangerschap, maar deze baby weet me ook goed te raken steeds. Echt erg vermoeiend. En inderdaad dat golfslagbad effect.:x Ze zal het wel naar haar zin hebben daar binnen, maar ik ben er niet altijd blij mee. En ze is erg veel wakker moet ik zeggen. Vaak tot 2 uur 's nachts.