Hallo. Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje (25 weken zwanger). Ik heb een schat van een zoontje en heb 2 miskramen gehad. Gisteren toen ik op mijn werk vertrok naar station toe, kreeg ik het gevoel dat ik onder mijn buik precies werd opengesneden... Het deed zo'n pijn. Het stopte na een tijdje toen ik op de trein zat. Ik heb dit nog nooit voor gehad. Hoe kan dit komen en wat kan ik doen om dit te vermijden? Mijn gyn heeft mij al verteld dat ik vermoedelijk terug een keizersnede zal krijgen (bij mijn zoontje was het een spoedkeizersnede)... Zou dat dat litteken zijn waar ik last van had? Alvast bedankt voor informatie.
Hoi Noushis, zou kunnen hoor. Littekenweefsel is stug en kan venijnige pijn geven als het overbelast wordt. Waarschijnlijk heb je je teveel gehaast of ben je te lang achtereen aanhet werk geweest. Je kunt het niet helemaal voorkomen, maar je kunt wel zorgen voor meer pauzetjes op een dag tijdens je werk, een strakke sjaal om je onderbuik of een bekkenband als je actief bent (is rust uitdoen!). Warmte ertegen en ontspannen als het kan. Meer kun je niet doen. groeten Brigitte