hartslag baby met 19wk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tumtum, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een angelsound en 1x in de zoveel dagen/week luister ik heel eventjes of ik het hartje nog hoor. Zo ook zonet. Ik heb het altijd heel snel gevonden, en het klopt ook altijd netjes snel, maar ik had nooit precies opgenomen hoe snel, tot vandaag dan. Ik heb steeds 10 seconden lang geteld, en kom dan rond de 22 slagen uit, wat betekend 132 slagen per minuut, wat me aan de langzame kant lijkt.

Ik heb over 2 dagen mijn 20 weken echo, en als het hartje al echt te langzaam klopt zullen ze nu sowieso weinig kunnen doen, dus die 2 dagen kan ik nog prima afwachten, maar ik vraag me wel af hoe groot deze afwijking nou echt is? het is natuurlijk maar een momentopname, daar ben ik me wel van bewust, maar vraag het me toch af.

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Volgens mij is tussen de 120 en de 150 heel normaal hoor, misschien lag de kleine lekker te slapen dan is de hartslag wat trager.

3. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Is toch een mooie hartslag? Misschien sliep de baby?

De verloskundige heeft tegen mij gezegd dat de hartslag tussen de 120 en 160 is. En dat ligt er dan net aan wat ze aan het doen zijn, slapen of bewegen.

Ik zou me er niet al te druk overmaken......

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb ook begrepen van de vk dat het per geslacht nog kan verschillen. Hartjes van jongetjes kloppen sneller dan van meisjes. Maar deze hartslag is mooi hoor, lijkt me helemaal niet langzaam

5. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen :) ik las dat het eigenlijk tussen de 140 - 160 moest zIjn. Maakte me niet al te druk want zoveel lager is het niet, en als je 10 seconden telt zit daar al snel een slag meer of minder in. Maar ik vroeg het me wel ff af. Bedankt voor de reacties!

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier ook een hele rustige hartslag. De vk zei dat het geen probleem was

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier bij mijn dochter een hartslag van 149 en mijn zoontje 129.... het verschilt echt per kind

8. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Vk zei bij ons dat jongens meestal een rustigere hartslag hebben dan een meisje.

Deel Deze Pagina