Hoe vertellen en wanneer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lindy, May 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

wanneer vertellen

1. na 1e echo..

2. na 12 wkn

3. meteen na positieve test

4. langer wachten dan 12 wkn

5. anders..

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden ik zit nu een beetje in dilemma
    wanneer zullen wij het gaan vertellen
    en hoe?
    wat zouden jullie doen ?
    en hoe zouden jullie het doen ?
    of hebben jullie het gedaan?
    graag tips :).

ben er nogal zenuwachtig over hoe ze zullen reageren..

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn ouders,schoonouders,broer en zus een aanhang hebben we het vrijwel meteen verteld en de rest na de 1ste echo die hadden wij met 7 weken + 3 dagen (lopen bij de gyn)

3. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    naaste familie meteen na de test. De rest later na de echo.
    Wij hebben onze twee zoontjes een t-shirt aangedaan met op de voorzijde PSSST, en op de achterzijde, IK KRIJG EEN BROERTJE OF ZUSJE.

Bij de 1e zw.schap hebben we een opa en oma beeldje gegeven en bij de 2e de test en een tijdscrhift, kindje op komst.

4. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    wij hadden een roze en blauw sokje gegeven icm het tijdschrift ook! voor opa's en oma's
    we hebben het de ouders en broers en zussen rond 7 weken verteld, dat was na een echo.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Iedereen die van de IVF wist hebben we meteen verteld dat we zwanger zijn.
    Mijn collega's etc. die wat verder van mij afstaan heb ik het met 12wk verteld.

6. Winter

Winter Actief lid

Dec 5, 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Mijn ouders wisten dat we ermee bezig waren dus na positieve test hebben we hen vertelt dat er een grote kans inzat dat het raak was.

Aangezien ik al een miskraam achter de rug heb, heb ik tot na mijn 8 weken echo bij de gyn gewacht om het aan mijn schoonouders te vertellen en aan de oma's.

De allerbeste vrienden hebben we het verteld rond de 10e week.
    de andere vrienden en kennisen na 12e week of als het ter sprake kwam en mijn familie nog maar een week geleden. Die waren helemaal niet op de hoogte dat we aan t proberen waren dus geen haast bij.

Liefs Winter ***

7. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Ouders, schoonouders, zus, broer, zwager, schoonzus binnen een week (man wilde het zeker weten, en was overtuigd na een digitale test :) ). Daarna beste vrienden/vriendinnen en de rest rond de 12 weken

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij hebben het iedereen de dagen na de positieve test verteld.
    Zaterdags hebben we getest en die dag hebben lekker voor ons zelf gehouden. Zondag's zijn we naar de familie geweest en hebben we het daar verteld. Volgens mij hebben we het toen ook aan onze beste vrienden verteld.
    De rest was niet belangrijk, die zijn er vanzelf achter gekomen of nadat we het verteld hebben.
    Maar wij hebben het persoonlijk verteld aan de mensen om wie we echt geven.

En ik ben er nog steeds blij mee dat we het gedaan hebben! :)

Liefs,
    Duveldraakje

9. Jana

Jana Actief lid

Dec 28, 2006
    347
    0
    0
    Ik ben closer met mjn vriendinnen dan met mijn familie. Dus is het ook logisch dat zij het als eerste te horen krijgen. 8)
    We hebben het eerst een paar dagen lekker voor onszelf gehouden. Ook om zelf nog even aan het idee te wennen. Na dit weekeind zullen mijn drie beste vriendinnen het weten. Mijn ouders krijgen het pas over zes weken te horen, als ze terug zijn van vakantie. M'n zus waarschijnlijk al eerder.

En de rest van de wereld... na 12 weken.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    gelijk naardat ik de zwangerschapstest had gedaan, kon het echt niet voor me houden!

Share This Page