harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sojo, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van onze derde. En het is in het begin allemaal niet echt geweldig gegaan. Ik heb ene hematoom gehad en gebloed tot 17 weken.. maar onze knul zit er nog en ikben nu 33 weken zwanger. Hij heeft 2 vaten in de navelstreng maar de guo zag er goed uit.

IK heb af en toe veel harde buiken vandaag denk ik wel 3 per uur ofzo.Normaal heb ik er 6 op een dag denk ik. Ik heb het gevoel dat dat komt door zijn bewegingen.Hij kan nog al wurmen zeg maar. Hoeveel zorgen moet ik me hier om maken. Ze komen soms ook als ik op sta of buk ofzo.
    Ik werk niet ik heb wel 2 oudere kinderen waarvan ik er 1 naar school moet brengen. Verder heb ik het leven van een moeder, sport clubs ik doe de was zet zwembadjes in de tuin doe boodschappen. Voor het huishouden heb ik inmiddels hulp om dat ik last van mijn rug en schaambeen heb. Ik loop al een poosje daar voor bij de fysio.
    Bij mijn eerdere zwangeschappen had ik zelden of nooit een harde buik. Mijn vriendin had bekken instabiliteit en had veel vaker harde buiken. Kan het ook zijn omdat ik meer last van mijn bekken heb dit keer?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

het kan zijn dat je meer last hebt van je bekken doordat het zwaardwer is voor je lichaam. Betreft de harde buiken vind ik het fijn als je je verloskundige hierover belt. Zeker als je het nu ook nog hebt. Vaak is het een reactie op drukte, de baarmoeder is een spier en reageert hierop. Maar als je er 3 per uur hebt is het wel te veel.

Groeten evelien

Deel Deze Pagina