Harde buiken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by pepe, Sep 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Goedemorgen.

Ik ben bekend met harde buiken, ook mijn vk weet ervan af. Ik heb ze heel vaak, soms de hele dag door. Als ik zit kan het wel even wegtrekken maar hoeft niet. Bij elke inspanning komen ze wel. Is opstaan uit een stoel, eten koken etc. Ik heb een echo gehad bij de gyn. En mijn baarmoedermond ziet er goed uit. Conclusie was dat de harde buiken geen effect hebben geen effect op de baarmoeder. Kan het dus zijn dat je continue last hiervan hebt zonder de gevolgen? Je leest overal dat je niet meer als 6/7 harde buiken per uur mag hebben etc. Ze doen bij geen pijn, het is alleen een ongemakkelijk gevoel alleen de buik wordt hard. Soms met lopen kunnen ze we zeer doen. Douchen, een kruik helpt niet en gaan ze dus niet weg. Soms vraag ik me wel eens af of het wel harde buiken zijn? Gek genoeg ben ik vaak bij de vk geweest ook in het weekend en als ik daar ben, heb ik ze niet meer. Heb ook aan een Ctg gelegen en toen ook geen harde buiken. ( ik voelde ze toen ook niet). Heb ze dus alleen thuis op het werk etc.
    Volgens de vk doet de baby het heel goed in mijn buik.

Kan het dus idd. Kloppen dat het in mijn geval geen kwaad kan? En wat merkt de baby van de harde buiken?
    Ik werk ondertussen wel halve dagen en moet nog 4 weken tot het verlof

Groetjes Pepe.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

het klinkt alsof de harde buiken inderdaad geen invloed hebben en dus niet zo kwalijk zijn. Op het moment dat je het altijd hebt op werk en het als vervelend ervaart zou ik wel serieus overwegen om minder te gaan werken. De hele zwangerschap met harde buiken lopen is ook niet lekker voor jezelf en brengt veel onrust.
    Waarschijnlijk kan je de 4 dagen nog wel uitzingen. Kijk daarna gewoon even hoe het gaat.

groeten evelien

Share This Page