Kleine 5 weken zwanger en bruinverlies, gaat het weer mis?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lieflief, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    207
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hallo,

Ik ben morgen 5 weken zwanger en nu had ik gisteravond en heel klein beetje bruinverlies, daarna was het weer weg en vanmorgen was er weer heel iets. Het had een lichte bruine kleur. Ik heb hiervoor 2 miskramen gehad en ben dus heel erg bang dat het weer mis gaat. Hoe groot is de kans dat het nu weer mis gaat? Wat kan ik eraan doen?
    Ik heb een echo staan op 1 oktober (ben dan 7 +1) . Heeft het zin om nog eerder een echo te doen? Ik ben echt behoorlijk bang! Ik weet dat het redelijk normaal is wat bruinverlies te hebben, maar toch resulteerde het direct in angst toen ik het zag.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik begrijp je angst goed! Het hoeft niets te beteken, zeker als het niet helderrood is en je geen buikkrampen hebt. Je kan vragen of je eerder een echo mag, maar je hebt er ook n iet alles aan. Ho vroeger in de zwangerschap, hoe groter de kans op een miskraam nog is....dus je kan beter tot 7wkn wachten, als je dan een kloppend hartje ziet, is de kans dat het mis gaat al een stuk kleiner. Als het bloed blijft komen zou ik gewoon bellen en vragen om een echo. Kijken kan nooit kwaad, ook al kunnen we je nooit iets garanderen.
    De kans nu op een miskraam is moeilij te zeggen, hoe ouder je bent, hoe groter de kans. Maar je hebt er al 2 gehad, dus zou je statistisch gezien geen grote kans hebben op een miskraam.Succes!

Groeten evelien

Deel Deze Pagina