Harde buiken

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamaSamm, Jan 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Oké het is weer zover, heb alweer twee dagen last van harde buiken.
    Maar de drukke periode is voorbij, en verder doe ik eigenlijk ook weinig dus dat zou het niet kunnen zijn.

Nu weet ik dat als er regelmaat in zit je aan de bel moet trekken, maar hoe herken je regelmaat? Naar m'n idee is m'n buik de hele dag knoeter hard. Heel af en toe valt er een beetje spanning vanaf. Maar voor ik het weet is hij alweer hard.

Nu las ik net dit op een of andere forum:
    " Als het erger wordt als je onder de douche gaat staan. Voorweeen gaan dan juist weg, echte weeen worden erger. "
    Nou bij mij wordt de buik juist knoeter hard onder de douche! Echt niet prettig!

Nu doen de harde buiken geen pijn, (maar moet ik zeggen dat ik bij m'n zoontje pas pijn voelde bij 8 cm ontsluiting.) maar net stond ik even een wasje op te hangen en kreeg ik even een steek bovenin m'n buik. Heel raar.

Iemand een idee of dit normaal is?

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Ik heb dit ook al vanaf een week of 30. Tja normaal vind ik het niet, maar blijkbaar hoort het bij mij nu. Als je echt zorgen over maakt vk bellen

3. RomY25

RomY25 Lid

May 18, 2013
    97
    0
    6
    Ik herken het ook hoor, soms met helemaal niks doen. Ik ben nu 25 weken.. ook gaat het dagen gewoon goed gelukkig en voel ik niks.

4. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Is de baby heel actief? Ik krijg daar harde buiken van. En het schijnt dat je ze ook kunt krijgen als je baby indaalt of als je een blaasontsteking hebt. Bellen kan natuurlijk nooit kwaad!

5. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Misschien moet je eens met de vk overleggen? Ik kreeg namelijk te horen dat ik 1 harde buik per uur mag accepteren. Bij elke harde buik moet ik rusten en dan moet het binnen 5 minuten weggetrokken zijn. Zo niet dan moet ik contact opnemen met hen.

ga het in elk geval rustiger aan doen.

6. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Bedankt voor jullie reacties.
    Telkens als de harde buik ook maar een beetje afzakte werd de kleine meid helemaal wild. Dus geen idee of ik daar de harde van krijg, of dat ze het gewoon echt niet prettig vind.
    Maar ik heb vanmiddag de vk gebeld, en die maakte haar niet zo druk om m'n harde buiken, eerder om m'n duizeligheid en hoofdpijn. Moest meteen paracetamol slikken. 2 direct, vanavond weer twee en dan voor het slapen gaan. Hmm vind ik wel heel veel?! Als ik dan nog altijd hoofdpijn had moest ik weer contact opnemen.. :s

7. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Goed dat je gebeld hebt. Die paracetamol lijkt veel maar dat is om de hoeveelheid pijnstiller stabiel te houden, daar heb je meer aan dan wanneer je eerst wacht op pijn en dan pas slikt. Hoop dat je je snel beter voelt! Overigens schijnen baby's paracetamol niet erg te vinden.

8. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

Aug 9, 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik ben vandaag 37+3 weken zwanger en doe het ook rustig aan, maar toch de hele tijd harde buiken en ook pijnlijk! Vandaag voor de tweede keer in een week tijd uitgebreid onderzocht en wat bleek, de derde blaasontsteking in korte tijd! Het valt mij dus heel erg op dat als ik last heb van harde buiken dat ik dan eigenlijk ook steeds een blaasontsteking heb!

9. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Ik hoef niet extra te plassen, dus ze dacht niet dat het blaasontsteking was. Maar dat zeg ik, ze was meer bezig met m'n hoofdpijn.. Eerlijk gezegd maak ik me nu ook druk daarom. Inmiddels 4 paracetamol weg gewerkt, geheel tegen m'n zin maar de hoofdpijn blijft dus wel :(

10. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Wat naar zeg, die hoofdpijn! Hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht.

11. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Heb wel gewoon kunnen slapen gelukkig, maar nu wel alweer opgestaan met hoofdpijn.. :( vandaag maar even kijken of ik mn bloeddruk kan meten.

12. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Nou toch maar weer vk gebeld. Moest bellen bij aanhoudende hoofdpijn. Nu komt ze vanmiddag even langs om m'n bloeddruk te meten. Ben hier heel blij om. Maak mezelf nu echt helemaal gek met foute gedachtes...

13. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,162
    2,544
    113
    sterkte!

14. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Thnx, vk zag geen problemen dus ik moet me gewoon niet zo druk maken

15. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Oh gelukkig! Kun je nu een beetje ontspannen misschien. Sterkte hoor!

16. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Hier ook (te) vaak harde buiken. Begon met 16 weken afentoe en steeds meer met de vordering van mijn zwangerschap. Vanaf 30 weken bij elke aanraking, als de baby draaide of bewoog of gewoon zomaar. Zelfs in het ziekenhuis hadden ze het nog nooit zo extreem gezien. Vanaf 32 weken echt om de 4 minuten een aantal uur lang en dan zwakte het weer af.

Zorgde met 38 weken in ieder geval dat ik al 3cm ontsluiting had:D

Hoofdpijn zou ik mij meer druk om maken omdat een teken kan zijn van te hoge bloeddruk wat weer kan leiden tot zwangerschapsvergiftiging.

Niet fijn harde buiken en zoveel hoofdpijn. sterkte ermee.:)

17. mijneerste1

May 20, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu 40 weken en vrijdag ochtend kreeg ik last van harde buik om de 7 min, ik heb toen gelijk gebeld naar vk en die zei bel maar als t om de 5 tot 3 min doorgaat, later was het gewoon voorbij en ben dezelfde dag naar vk gegaan, ik had toevallig afspraak en toen bleek ik nog geen ontsluiting te hebben, dus trek maar aan de bel als je echt heftige pijn voelt.

18. mijneerste1

May 20, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh gelukkig, te snel gereageerd!
    sterkte!

19. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Nou ik heb vandaag matras naar beneden gehaald en op de bank gelegd (we hebben een giga hoekbank, maar erg laag) dus nu heb ik mezelf voorgenomen om vaker te gaan rusten. Net ook even zoontje wezen douchen en was opruimen en m'n buik staat weer op knappen. Vanaf nu dus echt rustig aan doen!

Hoofdpijn hou ik in de gaten, maar bloeddruk was nog altijd goed. Woensdag heb ik weer afspraak bij vk dus kan ik weer gerust gesteld worden.

20. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Nou weer goedgekeurd door de vk.
    Nog altijd hoofdpijn, maar het wordt wel duidelijk erger als ik op de iPad of mobiel zit. Ik denk dat m'n ogen wat gevoeliger voor licht zijn. Als ik naar buiten kijk zie ik ook meteen sterretjes dus.
    Bloeddruk was wel weer wat verhoogd zag ik, maar zij vond het normaal. Ik zie toch echt een stijgende lijn, maar niet zorgwekkend neem ik aan dan. Misschien heeft iedereen er ook wel last van tijdens de laatste weken.

Wel merk ik dat m'n harde buiken zijn afgenomen nu ik zoveel rust. Wordt zelf wel gek van het nietsdoen, maar denk serieus dat dit beter voor me is.
    Over twee week weer echo! Ben benieuwd.

Share This Page