Zoals de titel al vermeld; ik ben nu 17 weken zwanger. Ik heb vanaf een aantal dagen geleden harde buiken... Ik dacht eerst dat ik me vergiste, dat het daarvoor echt te vroeg was, maar het zijn écht harde buiken. Nu zijn ze er zowat constant... Voelt zo naar ! Moet ik mijn vk morgenochtend bellen of?
als ze er constant zijn zou ik de VK bellen, een warme douche wil ook nog wel eens helpen om wat te ontspannen... maar niet twijfelen om te bellen hoor, daar zijn ze voor.
Zou toch even bellen. Ik kreeg veel harde buiken door een blaasontsteking, dus wellicht ook even je urine laten checken.
Wintersun niet echt pijnlijk, meer vervelend aanwezig... Ik ga zo eens ff douchen inderdaad kijken hoe het dan is. Anders ga ik morgenochtend even bellen.
De harde buiken moeten voorbij gaan als je rust of een bad neemt. Ze mogen ook zeker geen pijn doen! Ook mag er geen regelmaat in zitten. Als ze bijvoorbeeld elke 10min komen, moet je echt even bellen. Ik had er ook al vroeg last van en soms had ik er meer dan 20 op een dag. Ik probeer nu rustig aan te doen en stress te vermijden en ik heb er nu veel minder last van. Als je ongerust bent, moet je sowieso even bellen en op controle gaan. Je zorgen maken (stress!) Kan de harde buiken verergeren. Ik spreek uit ervaring
Ik ga zometeen de vk bellen... Regelmaat weet ik niet maar bij bijna elke activiteit krijg ik er wel een, zelfs snachts met draaien.
Ik had het ook rond de 17w een tijdje, hoorde hier bij een groeispurtje, nu nergens last meer van. Maar bij twijfel idd gewoon de vk bellen!
Bij twijfel bellen! Ik had het tijdens mijn vorige zwangerschap ook al zo vroeg, vooral als ik op mijn rug ging liggen in bed?? Dit kon overigens geen kwaad.
Ik kreeg het ook al vroeg. dat was met 15 weken, toen had ik bloedverlies en de harde buiken kwamen toen van stress (in combinatie met een groeispurt) vanaf toen kwamen ze heel af en toe, maar nog niet echt vervelend en zeker niet pijnlijk. op een gegeven moment kreeg ik weer meer harde buiken (rond een week of 28 geloof ik. ik ben toen rustiger aan gaan doen op mijn werk en buiten het werk ook rustig aan doen. Dat werkte echt! ik merkte na een week ofzo al verschil. nu mijn verlof begonnen is merk ik dat ik weer meer harde buiken krijgen en die worden soms ook echt pijnlijk. en dat terwijl ik niet eens meer doe dan dat ik toen op mijn werk deed. maar nu is mijn lichaam gewoon al druk bezig met de voorbereidingen.
Ja mwa, heb er gewoon best veel maar een regelmaat is niet echt te herkennen. Vk zegt morgenochtend even urine inleveren en met een warme kruik op de bank gaan zitten. Dat gaat alleen zo lastig met een kleuter en als je moet werken... Nouja komt goed, kijk het gewoon nog even aan.
Als je twijfelt altijd bellen! Bij mijn tweede kreeg ik ze ook wel vroeg, rond de 12 weken ongeveer. Volgens gynaecoloog heb ik een gevoelige baarmoeder en zou dit daardoor komen. Kan het zijn dat je een blaasontsteking hebt?
mamvk: zoals al gemeld als ze erg pijnlijk zijn of niet overgaan bij rust contact opnemen. 1 tip als je dit langer blijft houden laat je niet afwimpelen bij de vk. ik heb er zelf ook mee gelopen vanaf 17 weken, had geen stress, werkte niet en kon de hele dag rusten. Maar kon nog geen boodschap doen zonder harde buiken. Ons zoontje is en maand te vroeg geboren en in het ziekenhuis vonden ze het erg vreemd dat de vk me nooit voor controle naar het ziektenhuis heeft gestuurd. Zelfs toen ik snachts belde dat het erger wordt geloofde ze me niet, en nog geen 4 uur later braken mn vliezen (gelukkig in het ziekenhuis) Dit is niet om je bang te maken alleen bewust. Luister goed naar je eigen gevoel en als jij het niet vertrouwd laat je door sturen.
Dankjewel voor de tips. Het zou een blaasontsteking kunnen zijn, echter heb ik 0,0 andere klachten die daarop wijzen... Ga morgenochtend even mijn urine inleveren. Mijn baarmoeder is gewoon heel geprikkeld merk ik.