bloeddruk stijgt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 4 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik ben bekend met een te lage bloeddruk ik zit gemiddeld op de 100/65 ongeveer. en net was mijn bloeddruk 140/87 dus hij gaat voor mijn doen ineens flink omhoog terwijl ik niks gedaan heb vandaag.

    Wat kan ik nu doen en wat moet ik doen, ik weet dat het niet te hoog is pas boven de 95 wordt het echt hoog, maar ik merk wel dat ik nu ongveer al 2 weken elke dag zeurende hoofdpijn heb
     
  2. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik heb zelf ook last van een te hoge bloeddruk, maar adviezen die ik krijg is zoutloos eten (ga ervan uit dat in elk potje/zakje zout zit), ik vind het zelf best moeilijk om me hier aan te houden hoor! Maar ik kook in ieder geval zoutloos. Veel bewegen is ook belangrijk.
    Ook in drop zit een bepaald stofje waar je bloeddruk hoger van wordt.
    En je rust nemen, probeer je niet druk te maken, ik merk zelf als ik er meer mee bezig ben wordt mijn bloeedrruk automatisch hoger. Dit is wel heel moeilijk hoor! Als je thuis een bloeddrukmeter hebt kan je het thuis meten, daar ben je het meest ontspannen.
    Heb je ook een geod overzicht van hoe die thuis is.
    (mIsschien ken je wel iemand in je omgeving van wie je er eentje mag lenen, ik heb er zelf 1 geleend van de ha, ik moest 1 week thuis meten)

    In ieder geval veel succes, ik hoop dat je bloeddruk in ieder geval niet hoger wordt.

    Groetjes Tabitha
     
  3. Niet meer actief

    Ik ben helemaal niet bekend met hoge bloeddruk eerder te laag laagste wat ik had van 80/45 en nu ineens 140/87 dus dat is best een verschil
     
  4. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Dat is zeker een groot verschil, je kan ook je bloeddruk even bij de ass. van je ha laten meten als je het niet vertrouwd. Als je dit nu even regelmatig doet, krijg je ook een beter beeld.

    Ik had zelf een aantal weken geleden op 1 dag de volgende waardes:
    140/96 ass.
    130/92 ass.
    130/85 ha.
    en thuis
    117/72
    Kan je na gaan wat een witte jas bloeddruk allemaal kan.
     
  5. Niet meer actief

    Ik ben zelf ziekenverzorgende en heb een professionele bloeddruk meter in huis dus denk dat die wel goed is. Ik neem vandaag ook een curve dag en kijk wat de waarde's zijn vandaag en morgen en als ze allemaal voor mijn gevoel hoog zijn ga ik de vk even bellen
     
  6. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Femke
    Ik zou het wel even aankaarten hoor bij de vk.
    Zeker als je ook last heb van hoofdpijn.

    Het KAN een begin zijn van zwangerschapsvergiftiging.....

    Ik had deze klachten totaal niet! Maar wel hoge bloeddruk.... en vochtvasthouden.

    Neem aub even kontakt op met je vk meid... better be safe than sorry!
     
  7. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Mijn bloeddruk is 157/92.
    Ik heb met opzet geen bloeddrukmeter in huis, anders ga je te pas en te onpas meten, en dat is ook niet goed.
    Ik moet medicijnen slikken om mijn bloeddruk een beetje stabiel te houden (het liefste natuurlijk omlaag). Ik moet er niet aan denken hoe hoog mijn bloeddruk zou zijn zonder die medicijnen.

    Femke, ik zou toch gewoon de VK bellen. Vooral omdat het ineens omhoog geschoten is en je hoofdpijn hebt..
    Je kunt beter voor niets bellen, dan dat je niet belt en er is wel iets.
     
  8. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hoe is je bloeddruk vandaag?
     
  9. spekske

    spekske Lid

    26 dec 2005
    70
    0
    0
    Belgie
    Steeds als ik naar de gynecoloog ga dan stijgt mijn bloeddruk telkens de hoogtE in,zo had ik al 2X rond de 174/97 ,veel te hoog dus en toen zei de gyn dat ik het moest gaan bijhouden enkele keren in de week,thuis of bij de dokter,ik dus de dag erna een bloeddrukmeter gaan kopen bij de apotheek en nu heb ik al twee en een half week niet méér als 72/64 gehad!!! (thuis genomen)
    Dus mijn conclusie is zodra ik die 'witte jassen' zie ,stijgt mijn bloeddruk enorm!!
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Femke
    Ik zou het wel even aankaarten hoor bij de vk.
    Zeker als je ook last heb van hoofdpijn.

    Het KAN een begin zijn van zwangerschapsvergiftiging.....

    Ik had deze klachten totaal niet! Maar wel hoge bloeddruk.... en vochtvasthouden.

    Neem aub even kontakt op met je vk meid... better be safe than sorry!
     
  11. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Mijn bloeddruk is 157/92.
    Ik heb met opzet geen bloeddrukmeter in huis, anders ga je te pas en te onpas meten, en dat is ook niet goed.
    Ik moet medicijnen slikken om mijn bloeddruk een beetje stabiel te houden (het liefste natuurlijk omlaag). Ik moet er niet aan denken hoe hoog mijn bloeddruk zou zijn zonder die medicijnen.

    Femke, ik zou toch gewoon de VK bellen. Vooral omdat het ineens omhoog geschoten is en je hoofdpijn hebt..
    Je kunt beter voor niets bellen, dan dat je niet belt en er is wel iets.
     
  12. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hoe is je bloeddruk vandaag?
     
  13. spekske

    spekske Lid

    26 dec 2005
    70
    0
    0
    Belgie
    Steeds als ik naar de gynecoloog ga dan stijgt mijn bloeddruk telkens de hoogtE in,zo had ik al 2X rond de 174/97 ,veel te hoog dus en toen zei de gyn dat ik het moest gaan bijhouden enkele keren in de week,thuis of bij de dokter,ik dus de dag erna een bloeddrukmeter gaan kopen bij de apotheek en nu heb ik al twee en een half week niet méér als 72/64 gehad!!! (thuis genomen)
    Dus mijn conclusie is zodra ik die 'witte jassen' zie ,stijgt mijn bloeddruk enorm!!
     
  14. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Ik heb twee weken geleden een week thuis gezeten wegens een te hoge bloeddruk< 148/87......mijn vk vond het verdacht icm met de kl88 oa erge hoofdpijn !! dusse wel ff contacten met de vk aub!!!
     
  15. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik zou ook naar de verloskundige gaan/ bellen want het is wel een extreme verhoging voor iemand die normalitair een lage rr heeft.
     
  16. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    En Femke....... ik heb elders gelezen dat je ook last hebt van harde buiken, dit samengevoegd met een hoge bloeddruk (voor jouw doen) zou ik toch even bellen met je VK. Hoeft helemaal niet met elkaar samen te hangen maar ik zou het toch even laten controleren.
     
  17. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Mijn bloeddruk was van de week 126/65, dus gelukkig nog goed.
     
  18. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik had bij de 1e zwangerschap ook last van een te hoge bloeddruk.
    Ik begon met 120/60 en op het laatst was ie 135/95.
    Zat toen wel in week 38 van m'n zwangerschap maar ben wel doorgestuurd naar de gyn omdat de vk het niet vertrouwde.
    Als ik jou was zou ik de vk hierover bellen en vragen wat je het beste kunt doen.
    Probeer sowieso zout te vermijden, dat scheelt al heel veel.

    Succes,
    Silly
     
  19. Niet meer actief

    Hoi meiden bedankt voor al jullie advies

    Ik heb idd even de vk gebeld en mocht langskomen vanmorgen om 9:00 mijn bloeddruk was bij haar 152/85 dus wel aan de hoge kant, mijn urine was schoon en zaten geen eiwitten in. Ik moet nu volgende week weer terug komen voor controle. Ik moet uitkijken met zout en voldoende rust nemen ( dus vroeger naar bed ipv 1:00 :oops: )

    Ik hou jullie op de hoogte
     
  20. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ babypaula, ja meid... luister goed naar je lichaam.
    en probeer even wat kalmer aan te doen en op je eten te letten.
    Hopelijk komt het dan weer goed.
     

Deel Deze Pagina