Waar kan ik de baby voelen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jes12, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Hallo allemaal,
    Sins anderhalve week voel ik mijn kindje heel regelmatig trappelen, vooral als ik zelf rustig op de bank of in bed lig.
    Nu hebben ik en mijn vriend gister voor het eerst sinds een poos weer seks gehad en ineens voel ik hem stukken minder (of zelfs niet)
    Ik ben natuurlijk weer een streskipje en maak me gelijk druk.
    Maar nu lig ik op de bank en voel ik dus hetzelfde gevoel als wanneer die schopt in mijn onderbuik maar dan in mijn linkerzij ongeveer ten hoogte van de navel..
    Kan dat ook de baby zijn? tot nu toe voelde ik hem namelijk echt alleen in de onderbuik soms in het midden soms links of rechts.Kan het zijn dat die gedraaid is en ik hem daardom ergens anders voel?? het voelde wel echt hetzelfde.
    En is het inderdaad zorgwekkend als ik hem nu minder voel als de afgelopen week?
    Pff nooit van mezelf gedacht dat ik zo een druktemaker kon zijn om de kleinste dingen...

2. Ior

Ior Niet meer actief

Dat kan heel goed. De b as hy heeft nog heel veel ruimte en kan nog heen en weer 'zwemmen'. De baby zit heel goed beschermd en er zal dan ook niets gebeuren als jullie seks hebben.

3. Tipseltje

Tipseltje Lid

9 mrt 2014
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja hoor, ik voelde mijn baby in het begin ook alleen in mn onderbuik en daarna ook helemaal in mijn zij. Hij ligt ook al sinds een aantal weken met zn voetjes helemaal in mijn zij. Je kan je baby daar dus zeker voelen. Maar mocht je je zorgen blijven maken en je baby echt minder voelen zou ik even je vk bellen.

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Is toeval, denk ik. Je baby is goed beschermd en er gebeurt echt niks met hem, als jullie seks hebben.
    Hij heeft nog zooooveel ruimte, het is dus heel goed mogelijk dat hij lekker ergens anders is gaan liggen.. Vandaar de schopjes op een andere plek.

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Sex is volkomen veilig maar ja; ook ik wachtte tot ik d'r weer voelde erna.

Met 18 weken zit je baarmoeder nog niet tot je navel dus kan je het daar nog niet voelen.

6. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    In deze periode is het nog normaal dat je niet elke dag wat voelt, kan soms ook zijn dat je druk bezig bent en het gewoon niet merkt dat je kleintje zit te kriebelen :)

7. Ior

Ior Niet meer actief

@nephthys, dat verschilt per persoon. Mijn bm zit wel degelijk tot mijn navel

8. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Bedankt voor jullie reacties.. Als ik met me verstand denk dan weet ik ook dat seks hebben geen kwaad kan en dar ik met dit termijn nog niet constant de baby hoef te voelen..
    Maar ja dan komt mijn bezorgde moeder hart weer die zich van alles in zn hoofd haalt☺
    Iemand zij tegen me dat het zou kunnen dat de baby nu weer even druk is met groeien en daar zijn energie in steekt laat ik het daar maar op houden dan.
    Voel hem nog steeds minder als eerst maar voel hem toch nog wel schoppen af en toe alleen een stuk minder en zachter lijkt het wel.
    Ik ga vanmiddag toch even de verloskundige bellen of zou dat overdreven zijn? mischien kan ze mijn afspraak wat naar voren plaatsen

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij mij ook. Onderkant navel gaf de gyn afgelopen dinsdag aan bij de controle.

Deel Deze Pagina