Beste Dames, Ik heb weer even geruststelling nodig . Ik heb niet heel veel last van harde buiken. Een aantal keer per dag, meestal 's avonds of als ik nodig moet plassen heb ik een samentrekkend gevoel in mijn buik. Absoluut niet pijnlijk of vervelend. Nou heb ik vandaag plotseling de hele tijd last van zo'n gevoel in mijn buik. Ik was heel druk op mijn werk de hele ochtend en steeds als ik vanachter mijn bureau opsta en ga lopen komt dat samentrekkende gevoel terug. Volgens mij kan het geen kwaad als ik vanavond gewoon lekker mijn rust pak en lekker op de bank hang... maar ik zou dit toch graag van jullie horen dat dit normaal is. En als het nou niet weg gaat wanneer moet ik dan contact opnemen met de verloskundige? Alvast bedankt. Groetjes Angel2005
Goedemiddag, het hebben van harde buiken rond deze periode is normaal, als het maar niet teveel zijn. Je mag maximaal 20 harde buiken op een dag hebben. Maar merk je dat ze pijnlijk zijn, dan is het belangrijk dat je contact opneemt met de verloskundige. Daarnaast is het belangrijk goed te luisteren naar je lichaam. Veel harde buiken, betekent dat je inderdaad je rust moet pakken. Waarschijnlijk ben je te druk geweest. Soms kan je ook veel harde buiken hebben indien je last hebt van een blaasontsteking. Dus ik zou je aanraden in ieder geval je urine te laten checken. Succes! Groetjes Monique