Verf op terpentinebasis huidcontact

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Elizabeth85, Nov 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elizabeth85

Nov 12, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik heb de volgende vraag waar ik graag een antwoord op zou willen krijgen.

Ik weet nog niet of ik zwanger ben, maar ik heb net na mijn eisprong geverfd op terpentinebasis. Dit was een buitendeur dus ik stond ook in de buitenlucht. Wel heb ik verf op mijn handen gekregen. Nu ben ik heel bang dat dit schadelijk is geweest mocht ik net zwanger zijn. Ik heb een paar maanden geleden een miskraam gehad en wil er absoluut alles aan doen dat het volgende keer goed gaat.....maak mij nu heel erg druk hierover:(

Dus mijn vraag: kan de verf op terpentinebasis (op mijn handen)schadelijk zijn geweest? Wordt het door je huid in je bloed opgenomen en kan het in dat geval invloed hebben in een dergelijk vroeg stadium (tussen eisprong en NOD / positieve test)?

En wat is in een later stadium van de zwangerschap het effect van huidcontact met (terpentine basis)verf? Ik ga waarschijnlijk uit voorzorg niet meer verven, maar zou toch graag willen weten wat voor effect dat kan hebben op de baby (we zijn aan het verbouwen).

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

het verven met verf op terpentinebasis is niet goed als je zwanger bent. Vooral het inademen is niet goed. Nu is het bij jou zo, dat je probeert zwanger te worden. Belangrijk is dan dat je verft in een ruimte die goed geventileerd is en handschoenen aan doet, om huidcontact te vermijden. Ik zou me nu geen zorgen maken dat je wat verf op je handen hebt gekregen. Het is zo'n kleine hoeveelheid geweest dat het geen kwaad kan. Succes en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

Groetjes Monique

Share This Page