Werkstress en zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Inge1988, Feb 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inge1988

Inge1988 Lid

Oct 17, 2012
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo

Even een vraag aan een andere professional:
    Ik ben 23 weken zwanger. Ik werk 24uur op contract en sinds een aantal maanden is het erg rommelig op het werk, er is flink bezuinigd en de werkdruk is soms erg hoog.
    Ik merk dat ik het nu in mijn zwangerschap minder goed aankan, eerder geprikkeld ben en emotioneel. Erg vervelend. Heb al een aantal weken last van (soms pijnlijke) harde buiken. Het is geen blaasontsteking. Gister had ik mentaal gezien echt mijn dag niet, het was wederom een drukke werkdag, ik was de enige qua personeel (collega zit thuis met burn out)
    In de loop van de dag kreeg ik buikpijn en die is pas in de avond weg gegaan.

Ik heb maandag met de verloskundige besproken dat ik veel harde buiken heb maar voor haar geen reden tot ongerust omdat deze in rust weg gaan.
    Toch maak ik me zorgen nu ik gister zo'n lange tijd echt buikpijn had.

Volgende week hebben we een extra groei echo ivm laag geboorte gewicht van ons eerste kind.

Maak ik me onterecht zorgen? Moet ik dit opnieuw melden aan mijn verloskundige? Ze heeft met klem benadrukt dat het echt geen kwaad kan dus de drempel om nu weer te bellen is wat hoger geworden.

Bedankt

Groetjes Inge

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,