hallo, sinds het begin van mijn zwangerschap heb ik verschrikkelijk dorst! vanaf het moment dat ik wakker word tot ik ga slapen... overdag drink ik dus heel veel meestal alleen ranja. nu weiger ik s'avonds te drinken omdat ik geen zin heb om een paar keer per nacht eruit te moeten om naar de wc te gaan. ik heb boven geen wc dus dan moet ik ook elke keer naar beneden waar het nou niet echt warm is snachts.. is er iets anders wat de dorst een beetje op kan heffen?
Ik denk dat je er in het begin wel aan toe moet geven, blijkbaar heeft je lichaam dit nodig. Mocht je dit later in de zwangerschap nog hebben, zou ik eens gaan bij houden hoeveel je per dag weg drinkt. Bij onze jongste dronk ik op een gegeven moment 6 liter per dag. Ik.heb toen meerdere malen glucose moeten prikken etc. Maar er bleek gelukkig niets aan de hand te zijn.
Ik had ook veel dorst, e toen ik dit aan gaf hebben ze gelijk een suiker test laten doen de uitslag heb ik nog niet. Waarschijnlijk heb je het niet maar zou het wel even aangeven, beter even checken.
Ik zou wel proberen om dan water te drinken, want als je meestal alleen ranja drinkt, krijg je best veel suiker binnen. (5 suikerklontjes per glas heb ik gelezen )
Ik heb ook veel dorst, maar drink dan veel water (bijna 2 liter op een dag) en daarnaast nog karnemelk en maak vaak zelf smoothies van fruit en yoghurt. Ik drink avonds ook gewoon veel , ik heb gelezen dat dit goed is tijdens de zwangerschap. Dan nachts maar een keer opstaan om te gaan plassen. Dat is toch niet zo erg
Ik heb ook enorme dorst! Kan gewoon onschuldig zijn maar toch maar met vk delen. Schijt hem dat mijn suiker niet goed is..
Ik heb zwangerschapssuiker. De gynaecoloog heeft aangegeven dat is pas vanaf week 24 (miss iets eerder) goed te controleren valt. Nu zit ik al een paar weken in een heel medisch traject vanwege de suiker. Ook hebben ze gezegd dat het kindje pas vanaf ongeveer week 28 extremer kan groeien dan iemand zonder suiker. Daarom zullen ze als het zo is pas rond 27-28 weken een groeiecho maken. Geef het inderdaad aan, maar houdt er dan rekening mee dat je pas over aantal weken die glucosetest zal krijgen. Zo is hoe ik het heb begrepen. Succes en probeer idd meer water te drinken. Als je suiker hebt, dan is die ranja echt heel slecht voor jouzelf en je kindje.
ik heb over een week mijn eerste afspraak bij de vk en zal het dus zeker doorgeven dat ik erg dorstig ben. volgens mij als ik het me goed herinner van mijn dochter prikken ze bij 30 weken ong. pas suiker toch?
Meestal in week 24. Bij mij is het dan ook 3 weken geleden geconstateerd. Succes bij afspraak volgende week en spannend ook voor de eerste keer ☺️
Ik heb dit sinds ongeveer 1 à 2 weken. Overigens niet elke dag even veel. Maar soms heb ik het gevoel dat ik wel kan blijven drinken. Dan "klots ik van binnen" (het "milkshake gevoel"), ben ik helemaal vol en heb ik nog dorst.. Ik heb wel al een suikertest laten doen (2 controles terug), maar ben de laatste keer vergeten om de uitslag te vragen, dus zal hier donderdag wel even naar vragen.