Harde buiken

Discussion in 'De bevalling' started by ladydd, Jun 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladydd

ladydd Bekend lid

Dec 23, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai
    Ben as woensdag 38wk..
    Nu heb ik al vanaf zaterdag heel vaak harde buiken.
    Vooral bij opstaan en lachen.
    Doe eigenlijk helemaal niks ..
    Dus daar kan het niet aan liggen.

Zou dit een voorteken kunnen zijn?
    En zouden jullie de verloskundige bellen hierover?

Heb dit nml nooit bij mijn eerste zwangerschap gehad toen hebben ze me een handje geholpen met 41 wk
    Dmv strippen. 2 dagen later was ons dochtertje geboren.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Komen de harde buiken regelmatig, of trekken ze ook weer weg? Lachen en opstaan kan net even voor een prikkeling zorgen waardoor je een harde buik krijgt.

3. ladydd

ladydd Bekend lid

Dec 23, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    komen we wat vaker...
    ook onder het lopen zeg maar.

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Zolang ze niet pijnlijk zijn of met regelmaat komen zou ik niet bellen.

5. Mikjez

Mikjez Bekend lid

Mar 22, 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    +1, maar mocht je het niet vertrouwen, altijd bellen.

6. daaniejj

daaniejj Actief lid

Feb 19, 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Zelf ben ik vandaag 38.5 en heb al 1,5 week last van harde buiken. Zeker wel 20+ per dag.
    Dit is gewoon normaal en zolang ze niet regelmatig komen en erg pijnlijk zijn hoef je dus ook de verloskundige niet te bellen.
    Alles is zich gewoon alvast lekker aan het voorbereiden :)

7. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Zoals de rest ookal zegt, wanneer ze niet met regelmaat komen en niet pijnlijk zijn hoef je inprincipe niet te bellen.
    Wanneer je twijfelt mag je natuurlijk altijd bellen, daar zijn ze voor hoor!!
    Zelf heb ik sinds een week of 2 last van flinke harde buiken, die helaas soms ook erg pijnlijk zijn.
    Ben in ZH onder controle (voor achterstand groei kleintje) en heb het daar aangegeven. Misschien dat ze me eerder gaan inleiden als het aanhoud of erger word.

Succes!!!

8. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

Dec 13, 2014
    1,858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    ik ben morgen 23weken zwanger en had vrijdag avond om de 30sec een harde buik terwijl ik heel de dag heb liggen luieren. toen ik zh belde zeiden ze afwachten. na 3uur harde buiken heb ik een warm pittenkussen op mn buik gelegd en zo is het stilletjes weg getrokken. sinds geen last meer van gehad.

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Ik heb ook al een paar dagen erg veel harde buiken per dag bij de kleinste inspanning.
    Gister en vandaag hoefde ik maar te bukken of op te staan en mijn buik werd keihard. Heb niet geteld hoe vaak, maar in ieder geval heel vaak;)
    Volgens mij zegt het niet veel wat betreft hoe snel de bevalling zal beginnen.

10. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik heb sinds een paar weken regelmatig last van harde buiken. Soms maar 1x per dag maar soms dat ik er echt heel de dag last van heb, zodra ik opsta etc. Het is niet pijnlijk maar m'n buik wordt gewoon keihard.
    De vk zei bij de vorige controle dat de baarmoeder eigenlijk een grote spier is en is op die manier aan het oefenen. Ze heeft mijn bmm gecheckt, ik had gelukkig geen ontsluiting.
    Dus het hoeft niet perse iets te betekenen :)

Share This Page