Help, ik val ineens af?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by anoniemusje, Jul 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoniemusje

May 5, 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik ben momenteel bijna 29 weken zwanger.
    Tijdens mijn zwangerschap ben ik 9 kilo aangekomen. Nu ging ik de afgelopen 2 dagen op de weegschaal staan en ben ik ineens ruim 4 kilo afgevallen op 2 dagen tijd :$. ik maak me hierover nogal zorgen aangezien ik hetzelfde heb gegeten als andere dagen en niets anders heb gedaan.

Hebben meer mensen dit gehad en het belangrijkste is het terecht dat ik me zorgen maak?

2. naatjj

naatjj Lid

Mar 7, 2015
    51
    0
    0
    Den haag
    Ik heb het niet gehad dat ik ineens afval maar ik val al heel de zwangerschap af de vk zei me dat ik me geen zorgen hoef te maken zolang die kleine maar goed groeit

3. Rombely

Rombely Niet meer actief

Misschien kan het niet hoor... Maar heb je veel vocht vast gehouden met het hete weer en dat dat nu met de koelere dagen minder is? Ik weet nog dat het bij mij pas na de bevalling opviel dat ik zoveel vocht had vastgehouden, niemand had het echt opgemerkt maar achteraf was het echt veel volgens de vk, zat gewoon overal zodat het niet opviel. Weet niet ofdat vocht ook kg zijn? Voel je je verder goed? Je kan altijd morgen ff de vk bellen bellen.

4. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Bij de eerste alleen maar afgevallen en later kwam ik iets aan was zegmaar dat ik bijvoorbeeld 10 kilo af viel en dat kwam ik weer aan (dus eigenlijk geen verschil) en toen de baby was geboren een paar dagen later woog ik -16

Bij de 2e precies hetzelfde maar dan -10 paar dagen na de bevalling

Nu zwanger van de 3e en zit al op -5 kilo .. De verloskundige zegt dat het niet erg is zolang ik maar genoeg eet en drink en let op wat ik eet en drink eigenlijk ben ik er gewoon gezegend mee :)

Ik maak me dus niet druk stiekem ben ik er heel blij mee dat ik die mazzel heb ook aangezien ik heel hard bezig was met trainen voor de zwangerschap en ik daarna door ga .. Heb na de 1e de kilo's er al lang en breed weer aan en na de 2e en hierna ga ik weer verder met trainen.. Wil echt is een keer van me overtollige kilo's af zijn en me zekerder voelen :) dus mij hoor je niet klagen hihi

5. Selcan

Selcan Actief lid

May 14, 2015
    315
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Een collega van me is bij alle drie haar kinderen tijdens de zwangerschap 10kilo afgevallen. Ik vond het heel raar toen ze het vertelde, maar blijkbaar was het dus gewoon normaal in haar geval. Zij is best een forse dame, ze had genoeg reserves. Heeft ook 3 gezonde kinderen op de wereld gezet.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Kan best zijn dat je met het warme weer veel vocht hebt vastgehouden en nu niet meer omdat het koeler is. Zou er nu nog niet teveel om gaan stressen in ieder geval ;)

7. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Ben ik blijkbaar de enige die het toch een reden vindt om de vk even op te bellen. Ik vind het nogal veel eerlijk gezegd.

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Aha. Dus daar komt die 5 kilo vandaan die ik in 2 weken tijd ven aangekomen, gewoon van jou gejat ;)

Kan goed zijn dat je het vocht weer kwijt bent van de afgelopen hitte. Maar kan ook iets heel anders zijn. Eventjes vk bellen, zijn zij op de hoogte en voel jij je niet schuldig als het toch foute boel is.

Edit: zie net dat het in 2 dagen ie, las 2 weken... heel goed dat je je zorgen maakt. Is best veel. Bellen!

9. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Het eerste wat ik ook dacht was idd vocht vasthouden op de warme dagen.
    Als je gewoon goed eet en drinkt zou ik me verder niet zoveel zorgen maken.

Je weegschaal is wel oké? Je vriend/man kan er ook is op gaan staan?

10. anoniemusje

May 5, 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties!

Vocht vasthouden zou kunnen, maar naar mijn idee niet veel vast gehouden. Dan nog van alleen vocht val je toch niet op 2 dagen tijd ineens 4 kilo af.

Weegschaal die is gewoon goed heb mijn man er ook even opgezet inderdaad en daar is niks mis mee ;)

Straks toch maar even de vk bellen voor de zekerheid.

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Helaas is mijn kennis niet zo groot op het gebied van afvallen.
    als je met vochtvasthouden allss verspreid over je lichaam had zitten, en dat trekt nu weg, dan zou het wel wat verklaren. Maar dan denk ik eerder aan 2 kilo ongeveer. Toevallig niet heel je darminhoud in het toilet gedumpt? Na een paar flinke beurten kort op elkaar, is dat ook op de weegschaal te zien.

12. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    En heb je al gebeld?

13. anoniemusje

May 5, 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vanmiddag geprobeerd te bellen, maar werd inderdaad aangegeven dat het waarschijnlijk met het warme weer te maken heeft.

Merk nu vandaag al nu het weer een stuk warmer is dat ik veel dikkere vingers e.d. krijg, dus ringen maar uit gedaan want die passen niet meer. Ze gaven aan zolang je goed blijft eten en drinken en je voelt je goed is er niets om je zorgen over te maken, gelukkig maar!

Share This Page