ff klagen......gevoel op te zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silvana81, 5 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb het gevoel leeg en helemaal op te zijn, alles irriteert me.....voel me vol stress en spanning zitten, heb nergens meer zin in, ben moe.

Dit is de laatste zwangerschap en van te voren geroepen dat ik hier dus extra van zou genieten, nou zie alleen maar beren op de weg en gevoel dat alles tegen zit.

Vanaf week 6 tot 10 zwaar misselijk geweest en dus ook thuis gezeten.
    Week 10 tot 19 minder gewerkt, langzaam weer aan het opbouwen tot 32 uur.
    Week 19 weer thuis ivm bekkenpijn....2 weken bijna niet kunnen bewegen, was volledig uitgeschakeld. Vervolgens langzaam aan het herstellen.
    Week 26 bedrijfsarts adviseerd om thuis te blijven tot na zwangerschapsverlof, dit zie ik niet zitten dus na overleg met bedrijfsarts besloten om 2x in de week ff 2 uurtjes langs te gaan voor mail en om kleine dingen op te pakken.....zolang het gaat.

Tussen bovenstaande door moeten er natuurlijk ook dingen geregeld worden voor de baby en dochter van bijna 5 wil ook aandacht.
    Maar daarnaast;
    - in januari wilde we aan de babykamer beginnen tot ik vochtplekken zag, en zelfs tocht door de muur voelde komen, bleek lekkage te zijn....dak is gemaakt inmiddels.
    Grote kast moest eruit heeft enkele weken geduurd voor iemand daar tijd voor had om mijn man te helpen.....hier begon de irritatie al, mijn vader die zou helpen als ik een gil gaf zat plots 3 weken met een volle agenda (werkloos), schoonvader riep vanaf het begin al dat hij niet meer aan die kast ging beginnen het neerzetten was al een ware klus dus nu weer weghalen zag hij niet zitten..........toen ik er dus doorheen zat en boos op iedereen was omdat niemand ff kon helpen zegt mijn man anders vragen we mijn vader....ehhhhh jouw vader wil niet meer aan die kast komen,.........zegt mijn man dat ie dat niet zo bedoelde???????? Hoezo niet? Waarom zegt ie dat dan.........zo gaat dat dus vaak en daar wordt ik gek van.....mannen zeggen dit maar bedoelen het niet zo en dat moet je als vrouw zijnde maar raden.
    Uiteindelijk heeft mijn zwager en een van zijn vrienden meegeholpen met de kast en die is er eindelijk uit.

Ondertussen met de verzekering bezig om de muren te herstellen, maar die reageren gewoon niet of zeggen dat ze niks ontvangen hebben terwijl ik in mijn verzonden items toch echt mails zie staan naar hun toe......shit bedrijf.
    Nu na 2 weken besloten het te laten maken en dan later maar weer de verzekering in te schakelen. Dus bedrijf die het kon maken gevraagd om een afspraak hebben ze eind volgende week tijd om een afspraak in te plannen terwijl wij die week erna dan op vakantie zijn dus wordt ook weer uitgesteld, kamertje/muren moeten daarna nog geverfd worden (wil ik zelf doen omdat ik vindt dat ik het mooier kan dan mijn man of schoonvader) en de meubels komen al bijna.......meubels weer uitstellen.
    Terwijl ik in mijn hoofd had dat het kamertje met 30 weken af moest dat redden we dus niet dus ik voel alweer stress ook omdat ik gewaarschuwd ben dat mijn bekkenklachten erger kunnen worden naarmate de zwangerschap vorderd.
    Het kamertje moet nu nog leeggemaakt worden met andere kastonderdelen.
    Belde mijn schoonvader vanmiddag vanwege onze wc bril (zit een barst in maar dat boeit me nu niet zo) hij is bij sanidump geweest en heeft iemand gesproken over onze wc dat ik ff foto's moet maken en naar hem moet doorsturen zodat er een nieuwe wc bril besteld kan worden.........dus ik voelde de woede alweer opkomen, waar bemoei je je mee!!Het boeit me niet....die baby kamer is nu belangrijker!!
    Ik ga nu geen geld uitgeven aan een wc bril (gewoon dingetje van xenos of gamma past niet) terwijl de babykamer van alle kanten tocht en vochtplekken heeft.....besteed daar liever geld aan uit. (we hebben trouwens nog een wc).

mijn vader en broertje besluiten beide niet op mijn dochtertje haar 5de verjaardag te komen ivm financiƫle tegenslagen (kunnen ze geen treinkaartje kopen) maar vervolgens worden er wel vakanties geboekt, mijn broertje heeft rijlessen.
    Mijn broertje is gewoon lui zolang hij met ons mee kan rijden met de auto gaat ie mee maar als wij niet kunnen gaat hij ook gewoon niet.
    Mijn broertje heeft een vriendin waar hij een tijd heeft ingewoond en haar ouders kunnen hun wel naar Apeldoorn brengen/ophalen voor een weekend wat ze geboekt hadden en wat 60km rijden is ongeveer maar ze kunnen hun niet naar ons 20km brengen en mijn man heeft er genoeg van om iedereen maar te moeten ophalen omdat ze geen auto hebben.
    Mijn vader is zelf bij zijn vriendin 50km verderop gaan wonen.
    En ohja mijn broertje heeft wel geld voor een treinkaartje naar mijn vader toe....staat er op fb een foto dat ie op het station staat. (Inmiddels mijn vader en broertje van fb verwijderd)
    Dus ik weer boos.......krijg ik (mijn zusje ook maar die heeft al lang geen contact meer met mijn vader) vervolgens van de vriendin van mijn vader een brief 4 velletjes vol geschreven vol verwijten over de periode dat mijn moeder ziek was en daarna (zij is daar nooit bij geweest, dus ze weet niet eens wat er toen speelde) blijkbaar is mijn vader vergeten wat ik allemaal gedaan heb van alle ziekenhuis bezoekjes tot het regelen van het graf....volgens hem stond hij er alleen voor, terwijl hij heel veel hulp heeft afgewezen.
    Ook van mijn broertje verwijten dat ik zijn vriendin niet zou respecteren.
    Dus daar was ik echt klaar mee contact verbroken met mijn vader en broertje.

Mijn man heeft gelukkig een reorganisatie overleefd maar wordt nu wel 2 weken volledig in beslag genomen door workshops, opleidingen etc.......heel opgesteld programma van smorgens tot savonds.....dit betekend dus dat ik afgelopen week niet heb kunnen rusten,....dochter had vakantie. Volgende week is de laatste week voor mijn man dus volgende week ook geen tijd om ff te rusten dochter gaat weer naar school maar moet ook opgehaald worden, eten maken, naar bed brengen, zelf ga ik 2x naar me werk ff.
    Heb nu na 1 week alweer meer last van mijn bekken, snachts slaap ik niet want man snurkt, arm over me heen, elleboog in me gezicht....zo onrustig, of ik heb de hele nacht maagzuur, Overdag slaap ik nu dus ook niet. Heb nu ff geslapen van 18.30 tot 01.30 uur....toen ging man naar bed waar ik wakker van werd....zit ik nu weer in de woonkamer.

Aan het begin van de vakantie riep schoonmoeder tegen mijn dochter (past iedere donderdag op)
    We gaan leuke dingen doen in de vakantie (ik blij voor dochter want ik kan dat nu niet, en toen dochter ziek was vlak voor vakantie ging haar klas naar artis dus kon ze niet mee)
    Ze zouden naar artis gaan en de week erna naar sprookjesbos Enkhuizen.
    Dochter blij..........
    De eerste donderdag (ok was slecht weer) zijn ze naar het tuincentrum geweest waar een ballenbak/glijbaan is, dochter vindt dat wel leuk en was daar woensdag met papa al geweest)
    Afgelopen donderdag, dochter had het de hele week al over sprookjesbos....zijn ze WEER naar tuincentrum geweest, zegt me schoonmoeder na een uur wou ze al weg en naar huis......ja duhhhh in 8 dagen tijd 3x naar tuincentrum.
    's avonds tegen mijn man gezegd, die vindt het gelukkig ook niet kunnen dat er dingen belooft worden en niet nagekomen worden....dus die gaat er nog wat van zeggen (het zijn zijn ouders en ik vindt dat hij er dan wat van moet zeggen.....hij is ook iets rustiger daarin ik ga compleet los.....voel zoveel woede ook omdat mijn oma dit ook vaak flikte bij mij)
    Nu gaat mijn man in ieder geval volgende week zaterdag met haar naar sprookjesbos en ik hoop dat als ik geen last heb of minder last dat ik mee kan met afentoe ff zitten.

We gaan de 14de een midweek naar cp, dochter zal daar 5 worden en gaan we leuke dingen doen voor haar.....als ik het ff niet redt kan ik rusten in het huisje gaat mijn man ff zwemmen of naar de binnenspeeltuin met haar.
    Bij terugkomst vieren we die zondag haar verjaardag voor familie en zaterdag middag komen paar vriendinnetjes.

Ik ben dus nu echt op, heb nergens meer zin in
    Vanmiddag met dochter kleine zeemeermin gekeken zegt ze na afloop; mama ik vindt je lief en wil voor altijd bij je zijn bij jou kan ik ook lekker rustig spelen. Dus ik zeg nog maar mama kan niet veel is toch niks aan eigenlijk. Zegt ze maar ik ben toch liever bij jou en niet bij oma.
    Begrijp het wel oma laat haar geen seconde alleen nooit gedaan trouwens zit continu bij haar op de grond terwijl ze aan het spelen is, onderbreekt haar steeds met vragen zullen we tekenen zullen we spelletje doen, terwijl dochter gewoon ff alleen wil spelen.
    Soms zegt mijn dochter ook als ze thuiskomt oma was zo druk.

Wauw wat een mega verhaal....maar lucht wel ff op.

Zou echt blij zijn als het kamertje af is, zou iets meer rust geven.
    Zondag ff verf kopen en kamer leegmaken.
    Bij dochter was het met 27 weken af.

2. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik jou was zou ik maar eens beginnen met stoppen met werken, dat geeft al wat meer lucht. Je bedrijfsarts heeft dat niet voor niets geadviseerd. En even lekker op de bank liggen als je dochter alleen wil spelen ;)

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Jeetje meid wat een gedoe. ik zou echt ff grenzen stellen en werk laten voor wat het is. Denk aub aanjezelf. als t met mama goed gaat gaat t met iedereen goed.

Deel Deze Pagina