Hoi dames, Ik heb sinds dinsdag last van hoofdpijn. Normaal heb ik hier geen last van. Dinsdag was ik hier flink beroerd van en dacht de dit kwam doordat ik maandagavond flink heb moeten overgeven en weinig heb kunnen slapen. Woensdag nog een beetje hoofdpijn en donderdag nergens meer last van. Nu zaten we net te lunchen en kwam de hoofdpijn weer opspelen. Heeft iemand dit ook? Wat kan ik doen om het te verminderen? Drink nu 1,5-2 liter water en eet regelmatig. Ben nu weer in bed gekropen om even te rusten. Belde de VK zojuist om te vragen over de hoofdpijn maar ze waren niet meer bereikbaar alleen voor spoed gevallen. Alvast bedankt. Groetjes Lamode
Kan gewoon door de hormonen komen hoor! Ik heb het vooral in het begin heel erg gehad, rond de 10 weken. Je kunt gewoon paracetamol nemen. Mijn verloskundige zei dat het heel erg lijkt op migraine en dat je dit tijdens je zwangerschap wel vaker kunt hebben (ook al heb je nog nooit migraine gehad) En als je je echt zorgen blijft maken gewoon even bellen na het weekend!
Inderdaad het voelt vaak als een migraine. Heb dit vroeger gehad toen ik een puber was en het was verschrikkelijk. Ik maak me voor nu geen zorgen maar meer vervelend.
Oh drama heb het rond de 11 weken gehad.. kwam er maar niet vanaf.. ben zelf bekent met migraine en dit leek wel het zelfde.. Ik heb goed gedronken, pcm genomen en ben op bed gaan liggen en meditatieoefening gedaan, dit laatste zorgde ervoor dat ik tijdelijk even geen last had van de hoofdpijn.. Heb het idee dat het bij mij van de hormonen kwam, voor de zekerheid op het werk zelf mijn bloeddruk gemeten want hier kan het ook van komen
Drink je toevallig veel thee? Bij mij hielp het om niet zoveel warme dingen te drinken, ook al was het winter. Kan ook komen door al het extra bloed wat je nu aanmaakt en dat creëert extra druk, was de verklaring die mijn VK me gaf
Ik heb hier ook heel erg last van gehad. Vooral tussen de 13e en 16e week. Kon geen licht verdragen en eigenlijk alleen maar liggen. Verschrikkelijk. Was bij mij wel echt een hormoonkwestie. Na 16 weken was mn misselijkheid over en de hoofdpijn ook heel wat minder! Succes ermee!
Ja hier extreem geval Ik heb het in mn 1e zwangerschap gehad. Hele heftige migraine aanvallen (heb nooit migraine) . Zon aanval begon met het deels wegvallen van mn zicht. Dit trok na 10 minuten weg en moest ik overgeven en daarna begon de extreme hoofdpijn. Echt verschrikkelijk. Mijn rechterarm kon ik niet goed bewegen en dan wist ik niet meer welke dag het was. Na 2-3u was het over en kon ik wachten op de volgende aanval. Dit heeft zon 4 weken geduurd.. soms wel 5 aanvallen op een dag. Uiteindelijk heb ik er iets voor gekregen want het was ondragelijk. Wat bij mij een beetje hielp is meteen bij het opstaan 2 glazen water drinken. En drink je veel melk?? Dat was bij mij een oorzaak. Mijn kindje is uiteindelijk overleden maar dat staat hier los van.
Ik heb misschien een gekke tip. Ik had namelijk elke week 2 dagen hoofdpijn. Ik heb werkelijk de gekste dingen geprobeerd. Wat mij helpt is een coldpack uit de vriezer pakken en dat op de plek van mijn hoofdpijn leggen. Zo kon ik in slaap vallen omdat je dan de pijn "verdoofd"
Hoi dames, Bedankt voor jullie reacties. Vandaag bij de VK geweest om bloeddruk te meten. Deze was 120/87 OF 130/87 ...jeetje ben echt vergeetachtig. Voor nu paste het prima bij de trimester zei ze. Maar ze heeft het wel genoteerd als aandachtspunt om in de gaten te houden. Ze vond het niet zorgwekkend. Mijn onderdruk is meestal tussen de 80 dus dit is niks nieuws voor mij. Voor de rest was het advies blijven bewegen, dus dat blijf ik doen.