sorry voor deze mischien domme vraag. Volgens de huidige berekening ben ik vandaag 5 weken zwanger. Gerekend vanaf de 1e dag van me laatste menstruatie. Nu geven de zwangerschaps apps aan dat ik in mijn 6e week van zwangerschap zit. Hoe word dit dan berekend? Alvast bedankt
Van 5 tot 6 weken zit je in de 6e week, maar ben je dus 5 weken zwanger. Want van 0-1 is de 1e week, maar dan ben je ng geen week zwanger.
Klopt helemaal wat @Fristi2012 zegt! In het begin vond ik het ook verwarrend. Voor mijn eigen logica denk ik op deze manier: 3 dagen zwanger is dus je eerste week. 1w3d is dus je 2e week, etc etc.
Ja het is idd erg verwarrend. Maar dan weet ik dat het dus wel klopt. Stomme apps ook. De 1 geeft aan lengte aan van 2 Mm en de andere 8. Welke zou ik dan aanhouden om het voor mezelf wat duidelijker te houden?
Ik ben 27 weken zwanger maar zit in mijn 28e week. Als je dus 39 weken zwanger bent zit in je 40e, dus laatste, week. Ja die apps snap ik ook nooit wat van.
Hier zie je precies de uitgerekende data staan die bij die week horen. Ideaal! Ook erg informatief dus daarom check ik eigenlijk alleen die site nog